Tarta cu mere si gem de cirese

L-am facut de Craciun..............initial am zis sa fac o placinta cu mere dar m-am razgandit..........am zis ca este o sarbatoare aparte si trebuie facut ceva ce nu faci in fiecare zi.Ingrediente
1 pachet aluat foietaj
1 kg mere
1 borcan gem de cirese
scortisoara
zahar
10 nuci
1 ou
esenta de migdale
susan
faina
ulei
Mod de preparare
Merele se spala .
Se taie dupa bunul plac al fiecaruia fie in rondele,fasii sau cubulete( eu am ales variant fasii),se indeparteaza cotoarele.
Se pun intr-un vas,se toarna apa peste ele cat sa le acopere ,se adauga 2 linguri de zahar si putina scortisoara.
Se lasa la fiert circa 3-4 min.
Se ia de pe foc,se scurg de apa,se lasa sa se racoreasca si apoi se amesteca usor cu gemul , nuca taiata marunt , 1 lingura de zahar si esenta de migdale.
Separat, intr-o forma rotunda ,tapetata cu putin ulei si putina faina, se aseaza aluatul, ridicandu-l pe margini(trebuie sa avem in vedere sa pastram ceva aluat pentru grilaj).
Se inteapa aluatul cu o furculita si apoi se toarna compozitia de mai sus.

Din restul de aluat se modeleaza suluri subtiri care se aseaza deasupra sub forma de gratar.
Se bate un ou cu care se unge gratarul .
Se da desertul la cuptor si se lasa pana cand este bine facut si frumos rumenit.
Se lasa sa se raceasca si apoi se poate taia.
Pofta buna!

3 comentarii:

  1. E o placere pentru mine sa vin sa-ti vizitez blogul,de fiecare data gasesc ceva nou.Multumesc frumos de premiu.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Silvioara ,multumesc de vizita si de aprecieri.Sa stii ca am rosit la spusele tale.Ma bucur ca premiul meu ti-a facut placere.Pup si eu mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. ce delicatesa, ce bine arata si apetisant, o reteta reusita si foarte gustoasa, daca a mai ramas vreau si eu o felie, daca nu incercam sa vedem ce iese :D

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes