La multi ani Maiestatii Sale, Regele Mihai!

Regele Mihai I al României implineste 90 de ani astazi 25 octombrie.

Regele României, Mihai

Regele Mihai, Vatican

Regii Romaniei


Regele României, Mihai
Mihai I, Rege al României, Principe al Romaniei, Principe de Hohenzollern (25 octombrie 1921, Sinaia), cunoscut în perioada domniei tatălui său, Regele Carol al II-lea, ca Mihai, Mare Voievod de Alba-Iulia, a fost suveran al României între 20 iulie 1927 şi 8 iunie 1930, precum şi între 6 septembrie 1940 şi 30 decembrie 1947. Este stră-strănepot al reginei Victoria a Marii Britanii şi văr de gradul trei al reginei Elisabeta a II-a. Mihai este una dintre ultimele figuri publice în viaţă din perioada celui de-al Doilea Război Mondial.
Mihai a devenit pentru prima dată rege al României după moartea bunicului său Ferdinand, în urma renunţării la tron a lui Carol al II-lea din decembrie 1925. Detronat de tatăl său, după doar trei ani de domnie sub regenţă, a reprimit coroana un deceniu mai târziu, după abdicarea forţată a lui Carol al II-lea, domnind peste regimul progerman al mareşalului Ion Antonescu. Din 1941, regele Mihai a fost mareşal al României. La 10 mai 1941, de ziua naţională a României, prin decret semnat de Ion Antonescu, regele Mihai a fost înălţat la gradul de mareşal, bastonul fiindu-i înmânat de conducătorul statului.
După colaborarea României cu Germania în al doilea război mondial şi după ce forţele sovietice au pătruns pe teritoriul României, regele Mihai a organizat la 23 august 1944 arestarea lui Antonescu. S-a opus guvernelor prosovietice din anii 1945-1946. A fost constrâns să abdice la 30 decembrie 1947 şi s-a exilat în Versoix (Elveţia). Revenirea sa în ţară nu a fost permisă până în 1997.
SURSA................http://supravietuitor.wordpress.com/2011/10/25/la-multi-ani-maiestatii-sale-regele-mihai/#comment-11762

4 comentarii:

  1. 90 de ani este o varsta respectabila.daca ajung la jumatatea varstei regelui Mihai ma declar multumita.pupicei tie ca de rege nu imi place :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Medi, eu ii urez tatalui tau un sincer la multi ani, stiu ca a fost ziua dumnealui, sa il tina Dumnezeu sanatos, pe tine te pup.
    Sa traiasca si regele. Sarah, nu sunt eu multumita sa zici asa, intotdeauna planurile tra sa fie pe termen mare, asa ca sa traiesti si tu tot atat cat regele, te pup.

    RăspundețiȘtergere
  3. Heeeeeei,Sarah.....nu-mi place cum gandesti,ce-i cu tine?
    Eu imi doresc sa aung la dublul varstei regelui.....hihihi.
    Pup si imbratisez cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pentru urarile adresate tatalui meu Lenutica!
    Si lasa ca si eu am certat-o pe frumoasa Sarah.......hihihi.Daca vrea bataie pai atunci o sa primeasca...........hihihi.
    pup!

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes