Manastirea Cozia

Cand am plecat de la Alba-Iulia am hotarat pe drum, impreuna cu Roxana si Alina, sa ne oprim si sa vizitam Manastirea Cozia.Si asa am facut.
Cate ceva despre Manastirea Cozia.
Situat la 3 km de statiunea balneo-climaterica Calimanesti-Caciulata, pe malul drept al Oltului si la cca. 20 km nord de Ramnicu-Valcea, ansamblul manastiresc de la Cozia, cu hramul "Sfanta Treime", la inceput a fost cunoscut sub numele de "Manastirea Nucet", abia mai tarziu primind numele de "Cozia", dupa muntele din vecinatate.
Biserica mare cu hramul "Sfanta Treime", armonios proportionata, cu ornamentatie bogata, a fost construita de mesteri din Moravia, dupa modelul bisericii sarbesti din Crusevat, din piatra alba tare, intre 1387-1391, ctitor fiind domnitorul Mircea cel Batran. Conceputa dupa planul trilobat, ea surprinde prin precizia si perfectiunea realizarii artistice. A fost sfintita la 18 mai 1388. Partea superioara a chenarelor de la ferestre, rozetele de deasupra lor si pictura din pronaos dateaza din timpul lui Mircea cel Batran. Pictura a fost renovata in 1517, in vremea lui Neagoe Basarab, cand s-a facut si fantana care ii poarta numele, dupa cum se vede intr-un fragment de inscriptie; intre anii 1706-1707 i-a fost adaugat pridvorul, s-a refacut pictura din incinta si s-au adaugat cerdacurile, chiliile si s-a reconstruit havuzul cu apa (baptisteriul din fata bisericii). Toate acestea s-au facut de catre paharnicul Serban Cantacuzino. Pictura originara se pastreaza in naos, unde pe peretele de vest sunt pictati Mircea si fiul sau Mihail in costume de cavaleri, iar in stanga se afla portretul lui Serban Cantacuzino.
Catapeteasma originara din lemn, a ars si a fost refacuta in 1794 din caramida, fiind zugravita in anul 1907. Crucea de pe turla este din timpul lui Mircea, iar policandrele din naos si pronaos au fost daruite manastirii de domnitorul Constantin Brancoveanu. Cladirile au fost refacute de domnitorii Bibescu si Stirbei intre anii 1850-1856; tot atunci s-au construit si doua pavilioane din care se mai pastreaza cel din stanga, care a fost resedinta domneasca de vara.
In pronaos se gasesc mormintele voievodului Mircea si al monahiei Teofanei, mama lui Mihai Viteazul, calugarita dupa moartea fiului ei, decedata in 1605. Piatra funerara a domnitorului este o copie a celei originale si dateaza din 1938.
Manastirea are doua paraclise, unul cu hramul "Adormirea Maicii Domnului" (1583), iar celalat, "Duminica Tuturor Sfintilor" (1710).
Paraclisul din zid, cu hramul "Adormirea Maicii Domnului", asezat in coltul de sud-est al manastirii, dateaza din anul 1583.
Paraclisul, zis brancovenesc, asezat in coltul de nord-est, este din caramida, avand doua case boltite si un foisor. Dateaza din anii 1710-1711.
Sursa:/http://www.valceaturistica.ro/manastilrea-cozia.htm






 Cata verdeata, cate flori, ce parfum.








Ne-am racorit cu cate o cana de apa rece si buna de la fantana din curtea manastirii.


In spatele manastirii se vede Oltul ..............cat de frumos.


10 comentarii:

  1. superb intradevar acolo am fost si eu anul trecut de 2 ori .

    RăspundețiȘtergere
  2. Medi multumim ca impartasesti cu noi asa locuri de poveste !!!o zi frumoasa !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si noi ne ducem cu placere ori de cate ori avem ocazia,fara sa ne plictisim de peisaj si de linistea pe care ti-o confera locul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sarut mana pentru vot :)esti o dulce !!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Carla ,eu am trecut de atatea ori pe langa aceasta manastire si nu am oprit dar de data aceasta am zis sa nu mai ratez.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Aziz imi face placere sa aud asa ceva.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Este deosebit acolo. Am fost de nenumarate ori si de fiecare data simt aceeasi liniste sufleteasca si ma incarc cu energie.

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes