Vacanta la Roma

 Pentru ca este  perioada vacantelor m-am gandit sa va sugerez o destinatie  care cu siguranta nu o sa va dezamageasca.Este vorba despre Roma si Vatican.
Roma este frumoasa, este istorie iar Vaticanul  este impresionant.In momentul in care am ajuns in Piata San Pietro m-am intrebat daca este vis sau realitate ca ma aflu acolo.Cum am mai spus-o si cu alte ocazii ,spun si acuma .........cuvintele nu pot reda trairile.
ECHIPA :
SIMONA ...........shopingareasa echipei..........hihihi 
SORIN.................ghidul nostru(el mai vazuse aceste destinatii asa ca taman bine pentru noi).
                            si MIRUNA, fetita lor si sufletul echipei.
MIRELA.................translatorul nostru si BOGDAN..........sotul ei.

si ...........................NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI  doi.

Sfarsit de ianuarie.La noi iarna in toata regula, afara erau -14 grade.Cand am ajuns la Roma erau tot 14 grade dar cu plus!!!!!!!!!!!!
Era soare , era verdeata.

    Iar portocalii isi indoiau crengile de greutatea fructelor.Erau pline de zeama si dulci mai ceva ca mierea.





 La orice colt de strada se vindeau castane coapte,un cornet cu 7-8 bucati la 2-3 euro(depinde de unde le luai................!!!!!!!!!!!!!)


Si peste tot  carabinieri!


Incep cu VATICANUL chiar daca nu a fost acesta primul  obiectiv vizitat.
                          Basilica Sf Petru.-centrul crestinismului.
    Garzile elvetiene.
    Piata S. Pietro.

    De la unul din geamurile cu storuri isi tine cuvantarile Papa.
    Porumbeii din piata.
    Piata vazuta de sus de pe cupola.
   Gradinile Vaticanului  vazute de sus de pe cupola.
Pentru a ajunge pe cupola a trebuit sa stam la coada sa luam bilet.Exista două posibilităţi: ori escaladezi pe jos până în vârf, caz în care plăteşti mai puţin, ori iei liftul până la baza cupolei, de unde urci pe jos, aşa cum am făcut noi.
Imagini de interior.
   Pieta lui Michelangelo.
   Imagini din interior!




In subsolul Bazilicii , acolo unde este inmormantat si Papa Ioan Paul  al II-lea.
Mormantul  era pazit,nu aveai voie sa stationezi si nici sa fotografiezi.

Este deja cunoscut faptul ca in fiecare miercuri dimineata in aula Paul al  VI-lea are loc Audienta Generala de la Vatican unde aproape 3000 de invitati s-au intalnit in ziua de 2 februarie cu Papa Benedict.Printre cei 3000 de invitati ne aflam si noi.
Mirela  ne da invitatiile cu care urmeaza sa intram in sala .
    Imagini de la intrarea in sala.
   Papa Benedict al XVI-lea.



   Suntem prezenti!



La granita dintre Roma si Vatican


Si acuma Roma.
Piazza Navona este una dintre cele mai celebre si  mai frumoase piete din Roma
Mare, plina de terase si artisti care picteaza in aer liber, Piazza Navona are nu mai putin de trei fantani. 
Cea mai mare este Fontana dei Quattro Fiumi (Fantana celor patru fluvii). Fiecare din cele patru statuete ce decoreaza acest moment reprezinta cate un fluviu de pe continente diferite: Nilul, Gangele, Dunarea si Amazonul.






Panteonul a fost la origine un templu inchinat "tuturor zeilor", dupa cum reiese si din numele acestuia - pan theos. In momentul in care a fost transformat in locas de cult - biserica - acesta a fost inchinat si Tuturor Martirilor.
Panteonul este loc de vesnica odihna pentru  multi din marii oameni ai Italiei. Printre acestia se afla si renumitul artist Rafaelo..






Colosseumul ramane cea mai vestita si mai mare arena construite vreodata de romani.
 Initiativa construirii  a avut-o imparatul Nero ca urmare a influientei majore pe care o aveau in acele timpuri luptele de gladiatori. Astfel, s-a realizat o arena imensa pentru asemenea spectacole publice.
Termenul de Colosseum provine de la statuia colosala - de 36 de metri - care il reprezenta pe Nero in chip de zeu al soarelui, odinioara amplasata langa amfiteatru, demolata ulterior.








Columna lui Traian a fost sculptata in marmura de Carrara de catre Appolodor din Damasc pentru a celebra victoriile romanilor in Dacia.
 Friza care imbraca columna este deosebit de frumos lucrata iar in varf se gaseste o statuie a Sf. Petru.
Arcul de triumf a fost inventat de romani pentru a sarbatori o mare victorie a unui imparat sau pentru cinstirea acestuia, astfel ca el sa ramana in memoria urmasilor.
Arcul de triumf din apropierea Coloseumului este dedicat lui Constantin cel Mare.

 Piata Spaniei si biserica Trinita dei Monti
 Piazza di Spagna este unul dintre cele mai populare locuri din Roma si in acelasi timp un loc foarte placut ochiului. Combinatia unor scari monumentale – celebrele trepte spaniole, cu un obelisc si o biserica atrage o multime de fotografi si turisti in aceasta piata.
In Piata Spaniei se gaseste o biserica franceza (Trinita dei Monti) in varful unui deal unde se poate ajunge urcand pe o scara foarte lunga, cunoscuta sub numele de Scalinata della Trinita dei Monti sau Treptele Spaniole.




Fontana di Trevi este cea mai cunoscuta si probabil cea mai frumoasa fantana din intregul oras Roma. Acest monument impresionant domina micuta piata Trevi situata in cartierul Quirinale.
 Fontana di Trevi se afla la capatul unui apeduct construit in anul 19 i. Ch. ce se numeste Aqua Virgo. Acest apeduct aduce apa de la izvoarele Salone (aproximativ 20km departare de Roma) si aprovizioneaza fantanile din centrul istoric al Romei cu apa.
Figura centrala a fantanii Trevi este Neptun, zeul marii, care se afla intr-un car de lupta ce are forma unei scoici, tras de doi caluti de mare. Unul dintre cai este naravas iar celalalt este calm si supus. Acestia simbolizeaza dispozitia fluctuanta a marii.La stanga lui Neptun se gaseste o statuie ce reprezinta abundenta, iar cea din dreapta reprezinta sanatatea perfecta. Deasupra sculpturilor se gasesc basoreliefuri, unul din ele infatisand-o pe Agripa, fata dupa care a fost denumit apeductul.Apa de pe fundul fantanii reprezinta marea. Legenda spune ca cel ce arunca o moneda in apa se va intoarce la Roma. Aceasta moneda trebuie aruncata peste umar cu spatele la fantana.



Ce pun la cale baietii?


 Santa Maria degli Angeli e dei Martiri,  este o biserica unica renascentista în Roma 
Proiectata de Michelangelo, a fost construita in interiorul zidurilor romane din Băile lui Diocleţian. 
Aceasta este dedicata Fecioarei Maria,  îngerilor şi  sclavilor creştini care au  murit in timpul  constructiei baii..

Teatrul de opera din Roma.
Sorin studiaza;))
Biserica Santa Maria Maggiore este una dintre cele patru mari biserici din Roma, construita in anul 352 dupa Cristos si dedicata Sfintei Maria.


   De prin vitrine.






Cu ce ne-am delectat papilele gustative.
Pui cu 2 feluri de cartofi.
    Paste.



   Salate.

   Fructe de mare.

   Pizza.



Sos pentru pizza.
Da , da, da ......................se intampla la Roma , la intrarea intr-o statie de metrou.

Va doresc vacanta placuta!

19 comentarii:

  1. in ce locuri minunate te plimbi tu medi ! am aruncat si io banut in fontana di trevi !eu cred ca italia este cea mai frumoasa tara din lume ! vacanta placuta in continuare !

    RăspundețiȘtergere
  2. Deja ai fost in concediu,deja?Superbe imagini!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos Medi, i-a venit timpul excursiei din Italia. Minunat!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. ce poze minunate si ce frumos ca ati avut ocazia sa vedeti sa va bucurati!
    si ce fetita draguta ce bine ii sta cu caciulita aia :D.
    a fost grozava inghetata aia?
    :D

    RăspundețiȘtergere
  5. superbe imagini.am fost o singura data in Italia.hihi doar in aeroportul din Milano ,dar eram atat de stresata din cauza ca avea zborul intarziere si ma temeam sa nu pierd zborul spre Bangkok ca n-am observat nimic in jur.din cate am auzit eu insa pe cat de frumoasa e italia pe atat de urata e atitudinea intalienilor mai ales fata de romani.tie cum ti s-au parut localnicii?pup cu drag si la mai mult concedii minunate

    RăspundețiȘtergere
  6. Medi ,am fost si eu cu tine ! Prin ochii tai (pozele) am vazut si eu aceste minunatii, iar cu inghetata ai pus capacul, maine fac inghetata de casa ! Te astept la un bol de inghetata !

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bine de tine, Medi...te plimbi prin locuri atat de frumoase si incarcate de istorie...Multumim pt.poze, asa pot sa zic si eu ca am fost la Roma ;-)))

    RăspundețiȘtergere
  8. premii te asteapta cuminti la mine pe blog,pana te intorci.

    RăspundețiȘtergere
  9. Mi-ai amintit de vacanta deja petrecuta in Italia.Si mi-ai facut pofta de inghetata lor suuuuuper buna.Si de pizza quatro formaggi.yyuuumyy

    RăspundețiȘtergere
  10. Pansy, deci ai fost si tu si dupa cum vezi eu sunt pe urmele tale........hihihi.Intradevar este tare frumoasa Italia dar eu iubesc Austria .Te pup si o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Lenutica , intotdeauna sunt in urma cu postarile.Ufffffffffffff, ce sa fac?
    Pup draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  12. Alina, este tare scumpa Miruna.Cea mai buna inghetata am mancat-o in Italia.......buna, buna rau.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Sarah,bine ai revenit, ti-am simtit lipsa si chiar ma intrebam ce este cu tine.Te pup si te imbratisez cu mult drag.
    Cat despre cum am fost priviti este greu de spus, oricum pentru ei noi suntem tigani dar eu zic ca ei sunt mai tigani decat noi.

    RăspundețiȘtergere
  14. Mandala am venit sa-mi iau portia de inghetata.Multumesc tare mult!

    RăspundețiȘtergere
  15. Liana, ma bucur ca ti-a facut placere postul meu.Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  16. Unde ai fost in Italia Haplea?
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  17. Italia este o destinatie cu adevarat frumoasa. Mi-au placut pozele facute de voi si faptul ca ati scris un articol complet despre aceasta excursie.
    Daca tot vad ca vizitati multe locuri si va pricepeti la scris, am placerea de a invita sa participati la un concurs organizat de noi in care sa ne povestiti care a fost cea mai frumoasa vacanta pe care ai petrecut-o cu familia.
    Premii: vouchere emag, diplome peronalizte, promovare gratuita pe blog, etc.

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes