Manastire Tiganesti si-a sarbatorit hramul

La jumatatea drumului dintre Bucuresti si Ploiesti,asezata intr-un decor mirific ,mai exact in mijlocul renumiţilor Codrii ai Vlăsiei si înconjurată din trei părţi de Lacul Bălteni, în apropierea comunei Ciolpani, se afla Mănăstirea Ţigăneşti.
Manastirea Tiganesti a fost atestata documentar in anul 1780. Denumirea deTiganesti vine de la familia de boieri Tiganescu care a donat terenul pe care exista acum manastirea. Biserica actuala a fost construita in 1812.Manastirea are hramul Adormirea Maicii Domnului si este o manastire de maici , vestita prin atelierele de tesatorie in care calugaritele realizeaza adevarate opere de arta.. Aici se tese stofa pentru vesmintele preotesti si tot aici a fost lucrata broderia pentru sala maura din Castelul Peles. Pe langa atelierele de tesut materiale pentru haine preotesti trebuie sa amintim aici si despre existenta unei clopotnite cu ceas si 4 clopote, de cele 67 case monahale,cimitirul si un muzeu. In biserica se afla icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului despre care se spune ca ocroteste mai ales mamele si copii.

Manastirea si-a serbat in ziua de 15 august hramul. Sfânta Liturghie a fost oficiată cu acest prilej de Preasfinţitul Părinte Ciprian Câmpineanul, episcop-vicar patriarhal, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi.
Invitat la acest eveniment a fost si parintele paroh Radu Dima care pastoreste biserica Sf.Nicolae din Otopeni L-am insotit si noi, cativa enoriasi din parohia dumnealui.
Dupa savarsirea Sfintei Liturghii am fost invitati la o agapa unde maicutele ne-au servit cu fel de fel de bunaciuni "cobfectionate" cu ingrediente din propria gospodarie.Totul facut de manutele lor harnice si pricepute.
La masa ne-au bucurat de prezenta Maicii Stareta Eufimia,Preasfintitul Parinte Ciprian Campineanul,Diaconul si Protosaptul Catedralei Patriarhale din Bucuresti Mihail Buca care ne-a incantat cu muzica si glasul domniei sale,alti preoti si diaconi,deputatul Florin Georgescu precum si primarul comunei.
Aceasta este Manastirea Tiganesti.
























A inceput sarbatoarea hramului.













La agapa.








Maicuta Chrisandra.


Diaconul si Protosaptul Catedralei Patriarhale din Bucuresti Mihail Buca

care ne-a incantat sufletele si auzul printre altele cu cantecul Marie-Marie.




Maica Stareta Eufimia si Preasfintitul Parinte Ciprian Campineanul.


Multumim tuturor celor care ne-au bucurat si ne-au incantat cu un asemenea dar .

6 comentarii:

  1. Am privit cu mare drag...cuvintele sant de prisos in fata acestui maret spectacol...
    Multa sanatate tie cat si colectivului de maicute!!!
    Manastirea-i splendida si eu fiind moldoveanca am vizitat o parte din moldova,mai precis din nord!
    Iti doresc o saptamana placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos!!! Mi-ar placea tare mult sa vizitez aceste locuri minunate!

    RăspundețiȘtergere
  3. Oooooooooooooo Petronela si eu am vizitat o parte din manastirile din Moldova.Ce mult imi place si chiar mi-as dori sa le revad.Ma bucura vizita ta si te mai astept oricand cu mare drag.Pup si o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Licuta asa de bine a fost,asa de bine m-am simtit.
    Pup si o zi mununata!

    RăspundețiȘtergere
  5. ce frumos e sa vizitezi manastirile tarii noastre,am urmarit pozele tare si m-au incantat,si eu anul acesta mai precis in iulie am stat la anastirea Ramet langa alba iulia,unde o avem pe cumnata mea maicuta,e in varful muntelui departe de viata asta zbuciumata plina de probleme in fiecare zi,care cred eu ar trebui sa se gandeasca numai la sanatate,caci daca Dumnezeu ne da sanatate santem cei mai bogati,mai bogati decat bogatii cu bani multi ,te sarut si o saptamana plina de sanatate si bucurii

    RăspundețiȘtergere
  6. Yaya6 ma bucur nespus de mult ca ti-a placut articolul meu si te mai astept cu mare drag.Am fost si eu la inceput de august la Alba-Iulia,frumos oras.De 3 ani "gustoasele" de pe forumul Gustos.ro ne intalnim acolo.Din pacate nu am ajuns la manastirea Remet, timpul este foarte scurt si cand ne intalnim nu stim ce sa facem mai repede.
    Intradevar SANATATEA este mai presus decat orice altceva.
    Pup si imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes