Cea de-a doua intalnire a gustoaselor de la Alba -Iulia(4)

SAMBATA 14 AUGUST 2010.......ZIUA a-2 -a.............ZIUA DE NASTERE A ANENEI.
Ne intalnim dimineata in holul hotelului...............apare si Menuca cu sotul ei si cu.................aceste minunate placinte.............unele cu varza ,altele cu branza.Sunt calde,facute inainte de a veni sa se intalneasca cu noi si sincer va spun mult mai bune decat cele de la mama Luta................sarumana, multumim draga Meneuca.
Priviti va rog cum infulecam aceste placinte si nu trebuie sa va mai spun eu cat de bune au fost...........mmm.


Cu burtile pline plecam cu totii spre Cetate, unde trebuia sa ne intalnim cu Anena si familia ei pentru a vedea ceremonialul de schimbare a garzii.
Vizitand Cetatea. ........asi putea spune o perla arhitecturala.
Poarta I-a a Cetatii.



Unii pozeaza.........altii se lasa pozati.
Iar altii se odihnesc un pic..........caldura mare mon cher.
Surpriza zilei a fost intalnirea cu Lenutica lui Burdulea, sosita din Tarnaveni cu sotul si prietena
ei Angela.

Asteptam sa vina si Anena impreuna cu familia ei............soseste si cu toti si toate ii cantam intr-un glas LA MULTI ANI!
Priviti cat de emotionata este...............urmeaza pupaturi, imbratisari si urari.
Trecem de la o emotie la alta.........acum asteptam spectacolul de schimbare al garzii la Cetate.

In fiecare zi la ora 12 fix in Cetatea medievala din Alba-Iulia se desfasoara ceremonialul de schimbare a garzii Cetatii.Acest ceremonial este unic in tara noastra.
Ceremonialul schimbarii garzii se desfasoara pe un traseu bine stabilit,ce cuprinde Poarta a IV-a,Poarta a III-a si Poarta I.Un numar de 50 de soldati, imbracati in uniforme ale armatei austriece medievale compusa dintr-un corp de artilerie , unul de infanterie si un altul de cavalerie participa la acest spectaculos eveniment de schimbare a garzii Cetatii din Alba-Iulia.Corpul de artilerie este format din garda "Traseului celor Trei Fortificatii"care functioneaza deja de aproape 2 ani.Noutatea insa o reprezinta corpul de cavalerie si cel de infanterie.Pentru cavalerie au fost cumparatidin Olanda 6 cai negri , cu coama si coada lunga,cai frizieni,care sunt considerati ca fiind o rasa cu sange cald, extremi de agili si docili, chiar de la Centrul de Reproducere a Cailor Frizieni.Soldatii sunt imbracati in uniforma hasburgica a primei jumatati a secolului al XVIII-lea,atunci cand a fost construita fortificatia din Alba-Iulia.Cetatea din Alba-Iulia a fost ridicata intre anii 1714 si 1738 dupa un plan al arhitectului italian Giovanni Morando Visconti.
La poarta a-III-a a Cetatii s-a construit o replica a podului mobil existent in epoca medievala care se ridica si se coboara in functie de evenimentele ce au loc in Cetate.
Incepe parada.

























Una din cele trei salve de tun.
Prin santurile cetatii.
Pozam si suntem pozati.
Deliei nu-i scapa nimic........pozeaza tot.
Cateva poze de grup.


Manejul Celor Trei Fortarete....acesti cai fac parte din plutonul de cavalerie ce participa la schimbarea Garzii la Cetate.Priviti cat de frumosi sunt.



Ne-am oprit sa ne mai racorim putin la umbra.


Si aici(un restaurant-pizzerie) ne-am oprit sa ne racorim cu o limonada buna............sau fiecare cu ce a vrut altceva.Acesta locatie este facuta in zidurile groase ale cetatii , acolo unde odata acest spatiu era destinat depozitarii armamentului si munitiei pentru apararea cetatii.
Priviti cat de groae sunt zidurile.

Lista de bucate.
Am renuntat la evantai. Si m-am racorit cu o limonada.
Nico, a vrut si o portie de clatite care insa au venit prea tarziu asa ca le-a luat la pachet.


Ne indreptam spre iesirea din Cetate admirand incontinuare tot ce ne inconjoara.................frumos, tare frumos.


















In dupa -amiaza aceleasi zile am fost invitati la un gratar in aer liber de catre Anena si familia ei, intr-un decor de basm...O capita de fan.Ascultati susurul unui paraiasi.

O caruta in mijlocul poienitii


Fantana Nu am avut nevoie de frigider........am racit bautura in apa acestui paraiasi.

Nu-i asa ca este minunat?

Oamenii se pregatesc de iarna.........stiti cum se spune .......iarna sa-ti faci caruta si vara ,sanie.

Ce mult imi place cum sunt aranjate.

Splendid decor.

Jarul pregatit pentru gratar.

Victor se afuma langa disc.

La fel si Anena.

Ce bine miroase. ............mmm.

In asteptarea mancarii fiecare dezbate ce vrea.


Si face ce vrea.
Oare la ce-or privi?............nu cred ca la fotograf...............hahaha.


Delia a lasat aparatul fota sa se odihneasca..............hihihi.
Pupaturi .


Despre ce discutam oare?
Pregatiti-va............ sosesc bucatele.





Dar inainte de a ne aseza la masa mai cantam inca odata LA MULTI ANI! dragei noaste Anena............ce frumos.


Toata lumea mananca.
Si......hai noroc!


Fetele, dragele.
Dupa ce s-a terminat iesirea la iarba verde unde totul a fost pe cinste , am mers la hotel, ne-am mai racorit cu un dus si apoi am iesit la o plimbare prin oras.
Admiram fantana arteziana....asa arata ziua.

Si cam asa noaptea.







Ne-am oprit apoi la pizzeria Erol unde fiecare a comandat ce a vrut............ dupa care........................surpriza...........cine credeti ca a venit?.............domnul General Alex cu mamica si taticul lui care tocmai se intorceau de la mare .L-am pupicit pe general si am plecat spre hotel ca ora era destul de inaintata si eram destul de obositi.
DUMINICA 15 AUGUST.............ZIUA a-3-a ...............ziua de SFANTA MARIA si ultima de stat la ALBA-IULIA.
Ce repede au trecut zilele..............ne intalnim in holul hotelului.Suntem 5 Marii..........Mari Scarlat,Anena,Delia,Nicoleta si Eu.
Aici trebuie sa adaug gestul frumos pe care George l-a facut daruind la fiecare dintre Marii cate o floare ............la randul lui, Mone a daruit cate un parfumel fiecarei doamne.Le multumesc si ii pupicesc.
Dar deja eram fiecare cu gandul care unde plecam.......dar inainte de a ne desparti am fost sa mancam .........la Moll..........frumos si gustos.
























Concluzie:...............una singura...............a fost MINUNAT si MULTUMESC TUTUROR!
Va pup pe toti si pe toate.........cu totii imi sunteti dragi!

10 comentarii:

  1. Foarte frumos Medy!
    Am retrait toate momentele pe care le-ai descris!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. La fel si eu draga Mari.........cand ma uit la poze parca a fost ieri..........pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alina, ce mult ma bucura vizita ta...........multumesc si pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Esti o fericita! Cu toate astea nu te intinlesti in fiecare zi!Ai avut o vacanta pe cinste si iti multumesc ca ai dorit sa imparti toate astea cu noi!
    O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Janet, esti o draguta..........intradevar a fost tare frumos si imi face placere sa aud ca si voua va place sa intrati aici la mine.Iti multumesc.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Medi, mi-a placut foarte mult ce ai scris si pozele pe care ni le-ai aratat. Am urmarit pozele de la cetate, la care noi nu am fost. Dar mi-au placut toate pozele, de la petrecere si de la fantana. Pe mine m-ati uitat dormind, in camera. :) Dar am vazut poze cu Doina si mi-am dat seama cat de frumos a fost.
    Am castigat ceva in seara aceea. Am fost primul care am dat mana cu "generalul". :)
    Va pupam dulce.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nicu, ai vazut pozele de la fantana.............hahaha.
    Va pupam si noi si va dorim un sfarsit frumos de saptamana.

    RăspundețiȘtergere
  8. foarte frumos..sa fie cat mai multe intalniri

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa fie Lily, ca tare frumos a mai fost......pup!

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes