Prajitura cu gris ,nuca de cocos si ciocolata

Unul dintre deserturile copilariei mele.....Gris cu lapte.Va mai aduceti aminte?
Niciodata nu m-am dat in vant dupa el dar imi aduc aminte ca mama il imbunatatea tocmai ca sa ma faca sa il mananc.Ii punea deasupra ori dulceata ori facea un sirop gros din zahar ars.
L.am imbunatatit si eu......am adaugat ciocolata si nuca de cocos.
Nici cu fulgii de nuca de cocos nu prea sunt prietena dar in aceasta combinatie chiar mi-au placut.
Vreti sa stiti rezultatul?Numai daca faceti reteta o sa aveti ocazia  sa-i descoperiti gustul.Dar pana atunci va pot spune eu ca este un desert pufos,racoros,parfumat. 
Ingrediente
Pentru crema 1
800 ml lapte
6 linguri zahar
1 lingura sirop de agave
8 linguri gris de la Raftul Bunicii
3-4 linguri fulgi nuca de cocos
50 g ciocolata alba
1/2 fiola esenta de migdale
Pentru crema 2
800 ml lapte
6 linguri zahar
80 g ciocolata cu lapte
8 linguri gris Raftul Bunicii
1/2 fiola esenta de migdale
1 lingura sirop de agave
Mai avem nevoie
cirese din compot
3-4 linguri sirop din compot
fulgi de nuca de cocos pentru decor
Mod de preparare
Crema 1
Punem la fiert laptele impreuna cu zaharul si amestecam.
Cand incepe sa fiarba adaugam in ploaie grisul si amestecam folosind un tel .Trebuie amestecat bine astfel incat sa nu se formeze cocoloase.
Lasam pe foc pana ce compozitia se ingroase.
Luam de pe foc si imediat adaugam ciocolata rupta in bucati si amestecam pana ce aceasta s.a topit si s-a incorporat in compozitie.
Adaugam si nuca de cocos si esenta de migdale.
Amestecam bine pentru o buna omogenizare.
Turnam aceasta compozitie intr-o tava.
Stropim crema cu cateva linguri de sirop de cirese din compot.
Deasupra punem ,pe toata suprafata cremei de gris, cirese din compot.(putem folosi orice fel de fructe)

Crema 2
Punem la fiert laptele impreuna cu zaharul si amestecam.
Cand incepe sa fiarba adaugam in ploaie grisul si amestecam folosind un tel .Trebuie amestecat bine astfel incat sa nu se fprmeze cocoloase.
Lasam pe foc pana ce compozitia se ingroase.
Luam de pe foc si imediat adaugam ciocolata rupta in bucati si amestecam pana ce aceasta s.a topit si s-a incorporat in compozitie.
Adaugam esenta de migdale.
Amestecam bine pentru o buna omogenizare.
Turnam aceasta crema peste crema 1.
Nivelam si dam la rece pentru cateva ore bune(2-3).
Pudram cu fulgi de nuca de cocos.
Taiem cand este rece.
Este o adevarata nebunie .

Pofta buna!



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes