Tort marmorat cu crema de unt de arahide

A fost tortul pe care l.am "confectionat" de ziua tatalui meu ,in aprilie ,cand a implinit 86 ani.
Inca o data La multi ani,tata!
M-am intrebat la inceput daca nu o sa fie gretos din cauza cantitatii de unt......ei bine,clar NU ESTE!


Ingrediente
Pentru blat
6 oua
140 g unt la temperatura camerei
300 g zahar
400 g faina
1 plic praf de copt
220 ml lapte
1 fiola esenta de rom
2 plicuri zahar vanilat
1 lingura coaja rasa de lamaie
2 lingurite cacao
un praf de sare
Pentru crema
340 g unt de arahide
300 g unt
250 g zahar pudra
1 plic zahar vanilat
1 fiola esenta de rom
50 g ness
Pentru sirop
3 linguri zahar
2-3 linguri zahar pudra
2 plicuri zahar vanilat
250 ml apa
Mai avem nevoie
unt pentru uns  forma
faina pentru tapetat forma
50 g fulgi de migdale pentru ornat
50 g fulgi de ciocolata pentru ornat
Mod de preparare
Mai intai ne ocupam de blat......eu l.am facut de pe o zi pe alta .
Mixam untul cu zaharul si zaharul vanilat pana devine cremos.
Batem ouale cu un praf de sare si le incorporam in amestecul de mai sus.Mixam.
Cernem faina si o amestecamcu praful de copt.
Incepem sa adaugam faina ,alternand cu laptele folosindu-ne de aceasta data la amestecat de o lingura de lemn.
Adaugam si esenta de rom si coaja de lamaie si amestecam.
Ungem o tava de tort(cu diametrul de 26 cm)cu unt si apoi o tapetam cu faina.
Turnam in tava 2/3 din compozitia de mai sus .
In compozitia ramasa adaugam cacao si 2 lingurite cu lapte astfel incat sa ramana la consistenta initiala. Amestecam.
Turnam aceasta compozitie peste compozitia din tava.
Dam la cuptorul preincalzit,la 180 grade pentru circa 50 min.(facem testul scobitorii si daca il trece scoatem tava din cuptor) .
Lasam sa se raceasca....asa cum am spus mai sus eu am lasat de azi pe maine.
Cand este rece taiem blatul in doua si il insiropam.
Pentru insiropat....punem intr-o craticioara ,pe foc, zaharul si zaharul pudra la caramelizat( zaharul trebuie tinut pe foc pana obtinem o culoare frumoasa de cognac,nu trebuie tinut mai mult pentru ca riscam sa se arda si sa devina amar).
Adaugam apa si fierbem pana se dizolva tot zaharul caramel.
Tragem de pe foc si adaugam zaharul vanilat.
Cand insiropam blatul atat acesta cat si siropul trebuie sa fie reci.
Pentru crema
Mixam bine (circa 10/15  min.)untul cu zaharul pudra si zaharul vanilat pana cand obtinem o consistenta cremoasa iar zaharul nu se mai simte.
Adaugam apoi cate o lingura din untul de arahide si omogenizam ,repetand operatia pana cand terminam de incorporat tot untul de arahide.
La final adaugam si ness-ul.
Mixam bine astfel incat sa obtinem o crema cu o consistenta cremoasa.

Si acum trecem la asamblarea tortului.
Deci.....blatul l.am taiat in doua  si apoi l.am insiropat.
Intindem jumatate din crema pe primul blat si nivelam,apoi acoperim cu celalalt blat.
Imbracam tortul cu crema de unt ramasa.
Ornam dupa preferinte......eu am folosit fulgi de migdale si fulgi de ciocolata.
Dam la rece si tinem cateva ore(3-4).
Feliem.
Are un gust deosebit,va asigur!

Pofta buna!
Sursa de inspiratie...http://www.culoriledinfarfurie.ro/2012/05/tort-marmorat-cu-crema-de-unt-de.html#.VZQQZvntmkq
Multumesc Sara@Miki

7 comentarii:

  1. Minunat arata! La multi ani cu sanatate tatalui tau!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne cat de bine poate sa arate !
    Sa sti ca atunci cand am citit reteta si am vazut ca ai mult unt si de arahide si din cel obisnuit...mi-a fost teama. Dar daca tu spui ca nu este asa, te cred.
    La multi ani cu sanatate, tata de Medi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-a fost cam teama ,Sidonia dar rece,de la frigider este un adevart rasfat.
      Multumesc pentru urari!

      Ștergere
  3. Buna reteta, ador untul de arahide !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu, nu ma dadeam in vant dupa untul de arahide dar de data aceasta m-a convins sa.l mai folosesc.

      Ștergere
  4. Era sa uit !
    La multi ani tatalui tau !!!

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes