Tort de turta dulce cu fructe

Miros de cozonac, miros de brad, miros de sarmale, miros de turta dulce.... acesta este Crăciunul. 

 Am confecționat acest tort. de Crăciun pentru ca l am sărbătorit pe Radu-Cristian. 

Am ales sa confectionez un blat de turta dulce, o crema de mascarpone cu frișcă și drept fructe am folosit mandarine, coacăze și afine. 

Fructe puteți folosi ce aveți prin casa, ce va place. 

Am insiropat blatul cu sucul de la un borcan cu piersici, preparat asta vara în casa. Fiecare dintre voi poate sa aleagă cu ce insiropeaza blaturile. 

Recomand ca atât smântână pentru frișcă cât și mascarpone sa fie reci, abia scoase de la frigider, unde au fost ținute câteva ore. 

În crema putem adaugă cacao, fulgi de cocos, ness. Eu nu am adăugat nimic, am lăsat o  ca atare. 

Ingrediente

Pentru blat

450 g faina

6 oua

350 ml ulei

100 g zahar 

100 ml miere

2 linguri cacao

2 plicuri zahar vanilat

1 lingura esență de rom

amestec condimente pentru turta dulce(scortisoara,nucsoara,ghimbir,coriandru, piper)

1 plic praf de copt

un praf de sare

Crema

500 g mascarpone

500 ml smântână pentru frisca

100 g zahar pudra

1 plic zahar vanilat

Mai avem nevoie

fructe la alegere..... eu am folosit: mandarine, coacăze rosii, afine. 

sucul de la un borcan cu compot de piersici

Mod de preparare

Blatul

Mixam ouăle cu sarea apoi adăugăm zaharul și zaharul vanilat, continuand sa mixam pana acesta se dizolva. 

Adăugăm în fir subțire uleiul și rand pe rand mierea, esență de rom și amestecul de condimente, amestecând pentru o buna omogenizare. 

Cernem faina și cacao și le amestecam cu praful de copt. Incorporam acest amestec de ingrediente solide în compoziția de oua. 

Amestecam bine! 

Captusim o tava de tort rotunda..... cu hârtie de copt și răsturnam aluatul. 

Coacem la 180 grade pentru circa 40 min. 

Scoatem din cuptor tava cu blatul de tort, lăsăm să se răcorească după care scoatem blatul din tava, lăsând l sa se raceasca. 

Desprindem ușor hârtia de copt. După răcire tăiem blatul în 3 părți. 

Crema

Este o crema simpla și rapida. 

Punem toate cele 4 ingrediente într un bol și mixam, mai întâi la viteza mica apoi mărim viteza. Mixam pana când obținem o crema ferma.

#Va recomand sa nu exagerați cu mixatul. Când crema devine ferma oprim mixatul, altfel riscam sa se taie. 

Asamblare

Punem o foaie de blat pe un platou și îl insiropam cu sucul de la compotul de caise. 

Împărțim crema în 3 părți. Ungem blatul cu o parte din crema mascarpone. Deasupra punem afinele și acoperim cu a doua foaie de blat pe care am insiropat o în prealabil. 

Ungem foaia de blat cu a doua porție de crema peste care punem felii de mandarine și coacăze roșii. 

Insiropam ultima foaie de blat și ungem cu cea de a treia și ultima porție de crema. 

Finisam și ornam cu fructe și rondele de turta dulce. 

Portionam și servim.  


Pofta buna! 




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes