Friptura de Craciun

Eeeeeeeeeeeeeeeeeei .......... v-ati obisnuit cred ca eu sa postez ......"expirate",da?.............hahaha.
Parerea mea...................daca exista cineva care nu este de acord cu mine va rog sa ma contraziceti ca eu nu ma supar............hihihi................deci!.............eu consider ca FRIPTURA DE PORC este regina preparatelor culinare de pe masa de Craciun si.............nu numai de Craciun!!!
Iar mie imi place ca de aceasta sarbatoare sa gatesc traditional.
Este nelipsita de pe masa de Craciun si ne place tare mult.


Ingrediente
o bucata de pulpa de porc de circa 1,5 kg
cativa carnati preparati in casa si afumati de al meu sot
3-4 catei de usturoi
ulei de masline
piper boabe
cateva foi de dafin
un pahar cu vin alb demi-sec
rozmarin uscat
sare
piper macinat
Mod de preparare
Bucata de carne spalata o punem intr-o oala( eu am folosit o oala Zepter), o acoperim cu apa rece, adaugam putina sare si o lasam la foc mic circa o ora si jumatate(pana cand carnea este bine facuta)
dupa care o scoatem ,o taiem felii potrivite pe care le condimentam cu sare ,piper macinat si rosmarin.Stropim fiecare bucata in parte cu ulei de masline si asezam totul intr-un vas de lut.Turnam vinul, o cana din supa in care a fiert carnea, adaugam cateva boabe de piper , cateva foi de dafin. si cativa catei de usturoi intregi.Printre bucatile de carne intercalam si cativa carnaciori.
Dam la cuptor si tinem pana cand friptura se rumeneste frumos iar carnatii sunt bine facuti.Avem grija ca din cand in cand sa stropim carnea cu sosul din vas.
  Servim calda alaturi de o garnitura(eu am ales o garnitura de orez cu legume) si o salata sau ceva muraturi.
Pofta buna!

16 comentarii:

  1. O felie si-un carnat e bine venit oricand !

    RăspundețiȘtergere
  2. Oleleuuu ce bunatate calorioasa.. si bunaaaa! Imi ploua in gura!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa-i Simona............bomba calorica dar o data'n an am zis ca putem sa ne rasfatam si noi!:))

      Ștergere
  3. nu conteaza de cand este,oricum este delicioasa!!!!pupp!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata tare bine, si merge preparata oricand ;) Pupici Medi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intradevar ,Paula o poti "confectiona" chiar si pentru un pranz sau o cina in doi!
      Pup si eu!

      Ștergere
  5. vai de viata mea...vai de poftele si de sarcina mea :)))) trebuie confiscata bunaciunea asta :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. laura, iti interzic sa mai intri pe aici..........hihihi........mai bine dau eu o fuga pana la tine si iti aduc la pachet portie tripla!
      pup cu drag si sarcina usoara!

      Ștergere
  6. Pai ce poate fi mai bun decat o friptura de porc,bine rumenita?
    Excelenta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i asa ,Teo?..............sunt de acord cu ceea ce ai spus tu!
      Bine ai revenit!

      Ștergere
  7. Imi ploua in gura! Chiar daca a trecut Craciunul, o sa fac si eu friptura asta! Arata senzational! Mai ales ca sunt insarcinata si m-au apucat poftele de friptura :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eeeeeeeeeeeee......sa fie intr-un ceas bun!Ma bucur pentru tine!
      Sarcina usoara!
      Pup cu drag!

      Ștergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes