Marsillia

Am plecat de pe Otopeni cu o cursa Lufthansa,am facut escala la Munchen(mi-a placut tare mult aeroportul) si apoi ne-am continuat drumul catre Marsillia.Pentru mine zborul cu avionul nu era o noutate ,in schimb celelalte fete zburau pentru prima data..............totul a fost insa ok.
De la aeroport am fost preluate de o masina care ne-a dus direct la hotel Holiday Inn Express Marseille,un hotel de 3 stele

situat vis-a -vis de Gara Saint Charles.
Era seara.!
Ne-am cazat(foarte frumoase si curate camerele) iar apoi am iesit la plimbare.Cautam sa si mancam ceva.Am ajuns intr-un cartier mai deocheat(un fel de Ferentari al  noastra) unde spre surprinderea noastra la terase si pe strazi erau numai barbati de toate culorile si toate nationalitatile.Am facut repede cale intoarsa.Cu greu am reusit la ora aceea(era trecut de ora 20) sa gasim un restaurant unde sa mancam ceva.
Trebuie sa spun ca la ei terasele,restaurantele si chiar magazinele se inchid destul de devreme.

A doua zi dupa ce am servit micul dejun la hotel am plecat spre Vieux Port(Vechiul Port) , inima Marsilliei.

Si am ajuns in port!

Piata de peste din port!

Roata mare din port!
    De cum intri in port iti atrage atentia  aceasta biserica.............este vorba de Biserica Saint Ferreol. In acelasi timp mi-a atras atentia si cele 2 cersetoare care stateau una de-o parte si cealalta de cealalta parte a usii de intrare.........pffffffffffffffff.........erau romance!!!
  Nu am zabovit mult in port ,ne-am pus picioarele in miscare si ne-am indreptat spre Le Panier, orasul   vechi..Vroiam sa ajungem sa vizitam Vieille Charite.
   Aici strazile sunt inguste,pietruite,abrupte,cu multe trepte iar geamurile caselor sunt acoperite de obloane din lemn.Casele sunt vechi si inalte.

Pe cladiri  vezi frecvent rufe pe sarme puse la uscat.
    Magazine mici ,de tot felul te imbie sa le vizitezi .In jur miroase a lavanda!

Bijuteria cartierului Le Panier este, fara indoiala, Vieille Charite.
Initial aici a fost un adapost pentru batrani si saraci.Astazi v-om gasi aici un centru cultural, unitati de cercetare, muzee si galerii de arta,precum si expozitii temporale.
La primul etaj este  Muzeul de Arheologie Mediteraneana(unde gasim antichitati clasice si orientale) iar etajul doi gazduieste  Musée d'Arts Africains, Océaniens & Amérindiens,unde printre altele gasim masti din Mexic,vestul Africii si sudul Americii.
Din pacate nu am putut fotografia in interior.

Plecam din Le Panier , ne indreptam spre hotel  si tot ratacind pe strazi  dat  din intamplare peste Opera din Marsillia.

Si tot din intamplare am dat peste Biserica Saint Vincent de Paul.
    In fata bisericii v-om gasi statuia Ioanei D'Arc.

Oboseala ne-a ajuns si la final ne delectam cu niste sardine la grill si niste paella.