Pasca cu aluat cozonac

Din categoria ....retete expirate:))
Sunt proverbiala stiti bine....."confectionez la Paste si postez la Craciun  sau invers,prepar toamna si postez primavara.Pfffff........dar asta sunt eu si daca mi-as schimba stilul nu asi mai fi eu.....hahaha.
Si totusi nu a sosit Craciunul si hop  am sosit si eu cu aceasta minunata pasca "confectionata" la Paste.
Am "furat" reteta Jamilei  http://www.jamilacuisine.ro/pasca-cu-aluat-de-cozonac-reteta-video/careia ii multumesc tare mult.

Ingrediente
500 g faina
120 g zahar
250 ml lapte caldut
50 g unt topit si 50 ml ulei
2 galbenusuri
25 g drojdie proaspata
coaja de la o lamaie
1 praf de sare
Pentru umplutura
400 g branza de vaci
2 oua
2-3 linguri cu zahar
100 g stafide
3 linguri gris
coaja rasa de la o lamaie
2 pliculete zahar vanilat
1 fiola esenta de rom
Mai avem nevoie de
fulgi de migdale
1 ou pentru uns pasca
Mod de preparare
Este indicat ca ingredientele sa fie la temperatura camerei.
Preparare maia
Dizolvam drojdia in laptele caldut(nu fierbinte!!!).Folosim circa 50-75 ml lapte.Adaugam 1-2 linguri de faina si una de zahar si amestecam.
Lasam la crescut 10-15 min sau pana isi dubleaza volumul.
Cernem faina.
Peste faina cernuta punem maiaua crescuta,apoi galbenusurile,sarea si coaja de lamaie.
Punem zaharul in laptele caldut si amestecam pana cand se dizolva zaharul.
Turnam laptele putin cate putin si amestecam.
Daca aluatul este mai tare atunci mai putem pune lapte.
Adaugam treptat untul topit si apoi racorit.Amestecam.
Putin cate putin adaugam si uleiul astfel incat sa se incorporeze cat mai bine in aluat.
Framantam.
Aluatul rezultat trebuie sa fie un pic moale si lipicios.
Acoperim vasul in care am framantat aluatul cu un prosop de bucatarie si il dam la cald ,la crescut pentru circa 1 ora.
In acest timp ne ocupam de umplutura.
Batem bine ouale.
Amestecam branza de vaci cu(rand pe rand si amestecam de fiecare data) ouale,zaharul,zaharul vanilat,esenta de rom,coaja de lamaie,grisul si stafidele.
Cand aluatul este gata crescut il scoatem pe masa de lucru infainata si il impartim in doua.
O parte este pentru baza pascai iar cealalta parte o impartim la randul ei in 3 si formam 3 snururi pe care le impletim ca aici......http://mmihalache.blogspot.ro/2015/05/paine-cu-oua-fierte.html
Intr-o tava rotunda,cu diametrul de 30 cm,punem hartie de copt apoi asezam aluatul pe fundul tavii intanzandu.l cu ajutorul degetelor.Intepam aluatul cu o furculita din loc in loc pentru a nu da voie aluatului sa creasca foarte mult la copt.
De jur -imprejurul tavii asezam snurul impletit.
Umplem cu amestecul pe care l.am "confectionat" mai sus.
Batem bine un ou cu care ungem pasca.
Presaram fulgi de migdale.
Dam pasca la cuptorul preincalzit la 180 grade timp de 45-50 min pana ce se rumeneste frumos si este bine facuta.(facem testul scobitorii).
    Lasam sa se raceasca si apoi putem felia.
    Este aromata, pufoasa,cu multa branza asa cum imi place mie.....ce mai.....este grozav de buna!


Pofta buna!


2 comentarii:

  1. Ce figura esti tu draga mea MEDI si de aceea eu te " ubec " !!!
    Si ce daca acum ai postat-o ? Sa va fie de bine ca doar stim ca e facuta de Paste si arata mirific !
    Dar prin cate ai trecut...te inteleg !
    Te tzuc cu drag si vezi ca eu nu am venit cu mana goala ! Am un pahar cu lapte...care cere ceva !

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes