Tort cu blat de biscuiti ,crema de ciocolata alba si glazura de ciocolata neagra

Am fost provocata....hihihi....si mi-a placut provocarea!
Asa-i ca sunteti curiosi sa va spun ce si cum?:))?Si bineinteles ca am sa o fac;))
Dr Oetker  a lansat provocarea" Prajiturile sunt sufletul sarbatorii”,eu am acceptat cu drag si am dat leapsa mai departe Victoriei Gabriela care a fost ma harnicuta decat mine si deja a facut demult postarea https://vickysrecipes.wordpress.com/2016/04/23/prajitura-cu-capsuni-crema-de-vanilie-si-bezea-caramel/
Multumesc Dr. Oetker!‪#‎prajituridroetker‬
Ce spuneti ,merge acest tort pe o masa de sarbatoare?Eu l-am confectionat de ziua nepoatei mele Elena si sa stiti ca a avut succes!
Un tort pe cat de simplu pe atat de rafinat.

Ingrediente
Pentru blat
800 g biscuiti populari
200 g unt
175 g zahar
80 g ciocolata neagra
165 g nuca prajita si taiata
550 ml lapte
o fiola esenta de vanilie Dr. Oetker
2 pliculete zahar vanilat Dr.Oetker
Pentru crema
200 g crema de branza
200 ml frisca lichida
200 g ciocolata alba
Pentru glazura
200 ml frisca lichida
200 g ciocolata amaruie
Pentru decor
nuca de cocos
capsuni
trandafiri din ciocolata
Mai avem nevoie
unt pentru uns tava
Mod de preparare
Rupem biscuitii cu mana.
Intr.o craticioara punem zaharul,zaharul vanilat,laptele si ciocolata rupta in bucati si dam la foc potrivit.
Lasam pana cand zaharul este complet dizolvat iar ciocolata complet topita.
Adaugam si untul si lasam pana la topire.
Din cand in cand avem grija sa amestecam.
Tragem de pe foc si adaugam esenta de vanilie.
Amestecam.
Lasam sa se racoreasca pana cand ne ocupam de nuca.
Prajim nuca...eu o prajesc in cuptorul cu microunde.....pun miezul de nuca pe o farfurie si o las circa 3-4 min.in cuptor.
Scoatem farfuria cu nuca din cuptor,lasam nuca sa se racoreasca apoi indepartam cojile si o rupem cu mana.
Amestecam biscuitii cu nucile prajite.
Compozitia pregatita pe foc o punem peste biscuitii amestecati cu nuca si amestecam bine.
Ungem o tava rotunda detasabila(eu am folosit o tava cu diametrul de 26 cm) cu unt.
#Folosim numai inelul de la tava.
Asezam tava pe o farfurie(platou) si punem amestecul de biscuiti  de mai sus.
Presam bine,nivelam si dam la frigider.
Ne ocupam mai departe de crema.
Topim ciocolata alba pe baia de aburi.
Mixam crema de branza si adaugam treptat frisca lichida.
Adaugam apoi,lingura cu lingura,ciocolata racorita.
Scoatem din frigider tava cu blatul de biscuiti.
Punem aceasta crema pestre stratul de biscuiti si nivelam.
Dam la frigider in timp ce ne ocupam de glazura.
Incalzim frisca si o turnam peste ciocolata rupta.
Amestecam pana cand ciocolata este complet dizolvata.
Lasam sa se racoreasca putin si apoi o punem peste crema.
Nivelam.
Dam la frigider pentru circa 1/2 ora.
Indepartam cu grija inelul tavii.
Presaram nuca de cocos si decoram cu capsuni si trandafiri de ciocolata.
    Dam la rece pentru circa 3-4 ore.
    Feliem.
Va doresc pofta buna!

2 comentarii:

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes