Cozonac Laurici

Am văzut, mi a plăcut, l am făcut! 

De ce l am numit asa? 

Simplu... sursa de inspirație a acestei rețete este draga mea draga, Laura Nechita. De cum am văzut rețetă la ea am zis ca trebuie sa l fac. Și l am "confecționat" și este pufos și aromat și... taaaaare bun! 

Mulțumesc, Laurici! 

Singurul "inconvenient" este ca trebuie sa ne inarmam cu rabdare. Cu siguranță va întrebați de ce.... pentru ca aluatul trebuie sa stea la dospit 2 ore. Eu una am avut și mi a ieșit un cozonac super bun. 

Am ales sa folosesc drept umplutura pentru acest cozonac, nuca. Pentru mine, vedeta cozonacilor este nuca.  Dar voi puteți sa folosiți rahat, fructe confiate, mac, ciocolata sau ce va place. 

Ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei asa ca avem grija sa le scoatem pe masa din bucătărie cu circa 2 ore înainte de a ne apuca de lucru. 

Mai jos am sa dau cantitățile pentru un cozonac. 


Ingrediente

500 g faina

60 g zahar

15 g drojdie proaspata

30 ml apa calduta

200 ml lapte

2 oua

100 g unt

un praf de sare

Pentru umplutura

2 albusuri

300 g nuca 

3 linguri cacao

30 g zahar pudra

o lingura esență de rom

1 plic zahar vanilat

coaja rasa de la o lamaie

Pentru uns

un galbenus

zahar pudra pentru pudrat

Mod de preparare

Pregătim umplutura. 

Nucile, jumătate din cantitate se macină iar cealaltă jumătate se taie cu cuțitul. 

Amestecam nucile cu zahărul pudra, zaharul vanilat, cacaua. 

Se spumează bine albușurile și se adaugă peste amestecul cu nuca. Se adaugă esență de rom și coaja de lămâie și se amesteca. 

Prepararea aluatului

Amestecam drojdia cu o linguriță de zahar și putina apa calduta și lasam, la cald, la crescut. 


Laptele îl amestecam cu zahărul și îl încălzim. 

Cernem faina și o amestecam cu sarea. 

Adăugăm peste faina, rand pe rand, maiaua, ouăle, untul topit și răcit. Amestecam după adăugarea fiecărui ingredient. 

Adăugăm laptele în fir și începem sa frământăm pana obținem un aluat dens și lipicios. 

Acoperim vasul în care avem aluatul cu un prosop de bucătărie și lasam 2 ore la crescut. Da, știu, e mult, dar va spun... merita! 

Scoatem aluatul pe masa infainata și il împărțim  în 2 bile. 


Fiecare bila o întindem sub forma de dreptunghi. 
Punem jumătate din cantitate de umplutura pe o foaie de aluat și cealaltă jumătate pe a doua foaie de aluat. 

Rulam. 

Așezăm în forme de cozonac căptușite cu hârtie de copt. 

Lăsăm la crescut 30 min., la cald. 

Ungem cu galbenus, cu ajutorul unei pensule.

Punem câțiva mieji de nuca deasupra cozonacului.

 Incalzim cuptorul la 180 grade și dam formele cu cozonac la cuptor pentru circa 35-40 min. 

Sa fim sigure ca este bine făcut cozonacul, facem testul scobitorii. 

Scoatem formele din cuptor, lasam sa se răcorească cozonacii după care ii scoatem din forme și ii așezăm pe un grătar de bucătărie. Se acoperă cu un prosop de bucătărie iar când s a răcit se poate felia.



Pofta bună! 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes