Plăcintă frageda cu mere, de post

Sa începem... cu începutul, da? 😂 

Rețetă pentru foi am furat o de la Gabi Duceag... hihihi. Fata de ea, eu foloseam apa plata în loc de minerala și nu adaugam praf de copt. Aaaaaa.... era sa uit! Nu lasam nici  aluatul la rece! Va asigur ca nu dați greș cu acest aluat și plus de asa este aromat, fraged și ușor de făcut. 

Nu sunt fan mere dar când ai în curte și sunt atât de dulci, zemoase, aromate e păcat sa nu le folosești. Am conservat, rase la borcan și apoi sterilizate, am pus și la congelator, tot rase. Ca sa nu mai spun ca am făcut și compot. Și am făcut și plăcinte, ștrudel, praji. 

A fost un an bogat în mere! 

Și ce sa vezi... mai sunt încă, ținute în fructiera pe masa din sufragerie. Mmm... ce frumos miroase!!! 

Ingrediente

250 ml apa minerala

150 ml ulei de floarea soarelui

o lingurita zeama de lamaie

o lingura esenta de vanilie

150 g zahar

1 plic zahar vanilat

1 plic praf de copt

1 vârf de cuțit cu bicarbonat de sodiu

600g faina

un praf sare

Pentru umplutura 

1,5 kg mere

2 pliculețe zahar vanilat

scortisoara

2 linguri zeama de lamaie

#In compoziție nu am adăugat zahar deoarece merele au fost foarte dulci. 

Mai avem nevoie

ulei pentru uns tava

faina pentru pudrat tava

zahar pudra pentru pudrat placinta

Mod de preparare

Într un vas punem ingredientele lichide și anume:apa minerala, uleiul, esenta de vanilie și zeama de lămâie 🍋. 

Adăugăm, rand pe rand,zaharul, zaharul vanilat, praful de copt și bicarbonatul de sodiu. 

Amestecam. 

Cernem faina. 

Adăugăm faina, puțin câte puțin, și când aceasta a fost incorporata complet începem sa frământăm.Aluatul trebuie sa fie unul elastic, omogen, care nu se lipește de mana. 

Framantam timp de 5 - 7min. 

Acoperim cu o folie de plastic vasul în care am frământat și îl dam la rece, la frigider cât ne ocupam de umplutura. 

Ne ocupam de umplutura,deci.

Spalam merele,  le dam prin răzătoare, le punem într un vas, le stropim cu zeama de lămâie și adăugăm zaharul vanilat. 

*Merele fiind dulci nu am folosit zahar. 

*Eu nu am curățat merele, mie îmi place cu coaja. 

Dam la foc și lasam la foc mic pana când zeama pe care și au lăsat o merele scade. 

Tragem de pe foc, lasam compoziția sa se răcorească și apoi adaugam scortisoara. 

Amestecam. 

Scoatem aluatul din frigider și îl împărțim în doua bile. 

Ungem o tava de 25/38 cu ulei și pudram cu faina. 

Cu ajutorul sucitorului întindem una din bilele de aluat într un dreptunghi cu laturile egale cu dimensiunea tăvii. 

Ajutandu ne de succitor transferam foaia în tava unsa cu ulei și pudrata cu faina. Peste aluat punem compoziția de mere și nivelam.

Întindem cea de a doua foaie după care o așezăm peste compoziția de mere. 

Cu ajutorul unui cuțit bine ascuțit portionam plăcintă. 

Din loc în loc intepam aluatul cu ajutorul unei furculițe. 

Preîncălzit cuptorul. 

Dam la foc tava cu prăjitură. 

Când prăjitură este bine făcută și frumos rumenita scoatem tava din cuptor și o lasam sa se răcească după care o pudram cu zahar pudra, urmând sa o feliem.



Pofta bună! 



 


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes