Prăjitură cu blat, mere și bezea

Aceasta prăjitură este una cu  blat pufos, cu un strat generos de mere parfumate și o bezea fina. 

Asta toamna au fost multe mere, asa ca am hotărât sa conservam o parte din ele. Am pus la borcan, sterilizate, dar am și congelat.Pentru aceasta praji am folosit mere congelate. 

Ingrediente

Pentru blat

5 galbenusuri

125 ml ulei

125 ml lapte

225 g faina alba

10 g praf de copt

2 linguri îndulcitor Green sugar

1 fiola esenta de vanilie

1 plic zahar vanilat

Pentru umplutura

1 kg mere rase

zeama de la o jumătate lamaie

1 linguriță scortisoara

*Nu am folosit zahar pentru ca merele au fost foarte dulci. 

Pentru bezea

5 galbenusuri

un praf sare

4 linguri cu zahar

Mai avem nevoie

ulei pentru uns tava

faina pentru tapetat tava


Mod de preparare

Umplutura

Am dezghetat o punga de mere🍎 pe care le am stropit cu zeama de lămâie 🍋 apoi  le am dat la foc mic 🔥și le am călit. Ținem pe foc pana când se evapora tot sucul lăsat de acestea. Tragem de pe foc, lasam umplutura sa se răcorească și adăugăm scortisoara. 

Blatul

Mixam gălbenușurile cu îndulcitorul, pe care l am amestecat cu zaharul vanilat, circa 2-3 min. 

Adăugăm uleiul în fir subțire apoi esenta de vanilie. 

Urmează sa adaugam laptele, alternând cu faina cernuta și amestecata cu praful de copt. 

Turnam compoziția într o tava de 30/22 cm, unsă cu ulei și tapetata cu faina. 

*Putem folosi, pentru tapetat tava, hârtie de copt, dar eu nu am avut! 😁

Coacem aluatul doar pe jumătate, circa 15 min., la foc moderat. 

Bezeaua

Cu circa 3-4 min. înainte de a scoate blatul ne ocupam de bezea. 

Batem albușurile cu praful de sare după care adaugam zaharul, în ploaie, și mixam pana obținem o bezea tare, ferma care nu curge dacă întoarcem vasul. 

Când blatul este pe jumătate gătit îl scoatem din cuptor și punem merele călite  deasupra aluatului și nivelam.

Deasupra merelor călite punem bezeaua. 

Dam din nou la cuptor pentru inca 15-20 minute, pana se rumeneste frumos deasupra.

Lăsăm, în tava, sa se răcească complet după care putem portiona și... manca! 

Sa aveți pofta! 









2 comentarii:

  1. O prăjitură minunată pentru zilele acestea friguroase de iarnă. O să-ți fur rețeta. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru vizita și ma bucur ca îți place. Este tare bună, îți recomand să o testezi. Pup și eu!

      Ștergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes