Gem(marmelada) din smochine și mure, fără zahar

Am folosit smochine din gradina noastră, a fost prima recolta pe acest an. 


 Trebuie sa folosim smochine  bine coapte. 

Nu am folosit zahar deoarece smochinele au fost foooarte dulci  si pe deasupra și foarte zemoase,deci nu am folosit nici apa pentru ca si au lăsat destul de mult suc. 

Si murele tot din producție proprie am folosit, tocmai culese! 

Acest gem se poate folosi la clătite, pe o felie de pâine prajita unsa cu unt, la umplerea cornuletelor, la diverse prajituri(de ex. negresa cu gem).

Ingrediente 

2 kg smochine

500 g mure

zeama de la o lamaie 

Mod de preparare 

Trecem printr un jet de apa rece atât smochinele cât și murele. Tăiem coditele smochinelor și în cazul în care au coaja groasa este indicat sa le decojim, daca nu le lăsăm asa. 

Taiem smochinele în sferturi sau le puteți rupe cu mana, asa cum am făcut eu. 

Punem smochinele în ceaun. Adăugăm zeama de lămâie peste fructe. 

Amestecam ușor și punem vasul pe foc, sa fiarbă la foc mic pana ce scade cam jumătate din lichidul lăsat de fructe. 

Este timpul să adăugăm peste smochine,murele.

Lăsăm sa fiarbă, la foc moderat, având grijă sa amestecam constant,sa nu se prindă. 

Îndepărtăm spuma care se formează la suprafață geamului ori de câte ori este nevoie. 

Fierbem genul pana când ajungem la consistenta dorita. Eu am fiert până la evaporare sucului lăsat de fructe. 

***Înainte de a stinge focul facem testul picăturii.Pe o farfurie rece( ținută în prealabil în congelator) picuram puțin din lichidul lăsat de fructe. . Dacă picăturile își păstrează forma înseamnă că gemul este gata și putem stinge focul. 

Dacă picăturile nu își păstrează forma continuăm sa fierbem gemul și repetam testul. 

Tragem vasul cu gem de pe foc și pasam fructele folosind un blender vertical după care mai fierbem pentru circa 5-6 min. Trebuie sa obținem un gem de consistenta unei paste. 

Repartizam gemul (fierbinte) în borcane. 

Punem capace la fiecare  borcan în parte,  lasam borcanele sa se răcească, apoi sterilizam la bain Marie. 

După sterilizare, lăsăm borcanele sa se răcească în vasul în care le am sterilizat apoi le scoatem, le ștergem și le depozitam în camara/beci. 



Vă asigur că este tare delicios și va recomand să încercați rețetă pentru a vă convinge!


Pofta bună! 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes