Gem de prune

 Am fost în piață și am găsit la o bunicuța, venita  de la Voinesti,  multe soiuri de prune. I am spus ca vreau niște prune pentru gem .Mi a recomandat exact ceea ce cautam....... bine coapte, care sa se desfaca foarte ușor de pe sâmbure, zemoase, parfumate. 

Ingrediente

3 kg prune

1 kg zahar

zeama de la o lamaie

Mod de preparare  

  
Spălăm, îndepărtăm samburii și punem prunele într un ceaun. Am adaugat zaharul și zeama de lămâie, amestecam și apoi acoperim ceaunul cu un prosop de bucătărie. Dam ceaunul la frigider și lăsăm pana a doua zi. (circa 12 ore). 

Cantitatea de zahar se poate ajusta în funcție de dulceață fructelor. 

A doua zi scoatem ceaunul din frigider, îndepărtăm prosopul de bucătărie și observam ca..... ce sa vezi..... prunele pluteau în zeama lăsată. 

Dam ceaunul la foc moderat și amestecam din când în când pana ce se ajunge la fierbere. 

Reducem focul, indepărtăm spuma ce se formează, folosind o spumiera, și lăsăm gemul sa fiarba încet, amestecând regulat pana ce  prunele se descompun și gemul se îngroașe. 

Totul durează circa 30-40 min. 

Dupa ce gemul se îngroașă, stingem focul și tragem cratita deoparte. Lăsăm circa 10 min sa se odihnească și apoi repartizam în borcane. 


 

Infiletam borcanele și sterilizam la Baia-Marie.

Dupa sterilizare scoatem borcanele din cratita în care au fiert, le stergem și le depozitam într un loc răcoros. 



Pofta bună! 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes