Schitul Pahomie

Se spune ca Schitul Pahomie este unul dintre cele mai izolate schituri sihastresti ale tarii nostre.
"Schitul Pahomie este un lacas monahal, zidit la baza unui spectaculos perete de stanca, din caramida si piatra de catre un cuvoios calugar pe nume Pahomie in secolul XVI, impreuna cu un haiduc pe nume Sava. Se pare ca acest cuvios monah nu este altul decat Marele Ban al Craiovestilor, Barbu, cel care a ridicat si Manastirea Bistrita, iar Sava Haiducul este unul dintre capitanii aflati in oastea acestuia. Micuta biserica care pare zidita direct in stanca are hramul „Sfantul Prororoc Ilie”, aceasta avand forma de nava cu un mic pridvor deschis la intrare, frumos impodobit cu motive brancovenesti. Pictura interioara este realizata in tehnica fresca fiind de data mult mai recenta (secolul XX)."
Pentru mai multe detalii cu privire la Schitul Pahomie va rog sa cititi aici http://www.crestinortodox.ro/biserici-manastiri/mitropolia-olteniei/schitul-pahomie-68222.html

Indicatorul ne arata drumul catre schit!

Pana la schit avem de mers pe un drumul forestier destul de greoi pe unele portiuni, insa frumusetea  zonei  ne face sa nu bagam in seama  acest lucru.Străbatem o pădure de o frumuseţe rara si din cand in cand  oprim pentru a ne bucura  de ceea ce ne inconjoara.

In drumul spre schit am intalnit si cateva troite.
Este cald,este tare cald si ne potolim setea cu apa rece de izvor.......................pe masura ce umplem sticla aceasta se si abureste1
    In drumul spre schit nu am intalnit pe nimeni si tot mergand si tot mergand drumul era din ce in ce mai greoi. Am avut impresia la un moment dat ca ne-am ratacit,dar nu ne-am pierdut increderea,am mers  mai departe si la un moment dat am vazut in padure niste vaci..............uffffffffffffffffff.............am rasuflat usurati  pentru ca am zis ca cineva trebuie sa le aiba in grija ....................si intradevar am avut dreptate...............am intrebat si ni s-a spus ca nu mai este mult pana la schit..................si asa a fost.
Inainte de a intra pe poarta schitului te intampina Izvorul Frumos.Aici  am ascultat sunetul cristalin al apei care mangaie stanca. si ne-am racorit cu aceasta.
Deasupra izvorului, pe un postament de beton, se afla o cruce mare metalica pe care se afla rastignit Domnul Iisus Hristos, in marime naturala. La picioarele lui este icoana Maicii Domnului.
    Stanca pe care curge cascada este napadita de muschi.

Intrarea in asezarea monahala se face pe sub un turn-clopotnita varuit in alb.
Departe de orice asezare omeneasca  biserica schitului are hramul Sfantului Proroc Ilie si este asezata sub stanca muntelui.Ai impresia ca muntele cade pe schit.
Ochiul priveste  iar tu ramai inmarmurit de ceea ce vezi in fata ta.Impresionant!
Biserica, construită sub o mare stâncă (pe care se află chipul Domnului), având în apropiere o cascadă cu apă de munte, rece ca gheaţa, îşi aşteaptă în linişte şi rugăciune pelerinii. - See more at: http://pelerinaje-valcea.ro/manastiri/22#sthash.h31Q3FnN.dpuf

Iedera parca sta vesmant iar stanca acoperamant schitului.
    Chiliile!
E greu,e tare greu sa gasesti cuvintele potrivite descrierii  a ceea ce ochiul cuprinde cu privirea lui.
Ceea ce va pot spune este ca daca ajungeti in zona sa nu ratati sa faceti o vizita si aici......................cu siguranta nu v-eti regreta!
Aici a luat sfarsit mica noastra vacanta!
Pe curand!

1. O adevarata frumusete. Ce ma bucur cand vad persoane care strabat tarisoara noastra. Pup!

1. Rocs,anul acesta ne-am propus sa mergem mai mult prin tara.
      Multumesc de vizita!
      Pup!

2. Iar ti-ai luat o gura de aer!!tare-mi place sa vin pe la tine ca frumos le mai zici!!
    Pup Medi!!

3. Maria multumesc frumos de excursie,locuri inedite,superbe si inca odata zic de sindrila care ma impresioneaza si-mi rascoleste amintiri frumoase,va imbratisez pe tine si George doi oameni frumosi la chip si suflet,bravo!!!

1. Geta si eu multumesc ca ma vizitezi si ma bucur ca iti fac placere postarile mele!
      Pup si imbratisez cu mare drag1

4. Ma repet, am scris si la postarea cu Schitul Iezer acelasi lucru:
    Multumesc Medy ca ma plimbi prin locuri pe care poate n-o sa ajung sa le vad vreodata. Mi-ai hranit privirea si sufletul cu atata frumusete! Iar tu povestesti minunat! Pupicei!

1. Cu mare drag si bucurie postez draga Mari,mai ales ca stiu ca sunt persoane carora le face placere.Pe mine ma bucura acest lucru!
      Pup si seara buna!

5. Ce frumos , ce frumuseti mai are tara asta pe care n-o prea meritam ca nu stim ce sa facem cu ea ... bv Medi&George ca ne incantati ochii/sufletul si noua astora care n-avem posibilitatea sa ajungem in asa locuri binecuvantate .

1. Asa zic si eu Diana..............o tara frumoasa ,cu de-de-toate............din pacate nu apreciem ce avem!
      Seara minunata sa ai!

6. "Pana la schit avem de mers pe un drumul forestier destul de greoi"....si eu care credeam ca deja te-ai obisnuit cu drumurile prin padure.....
    Stiam ca ai asemena aventuri !
    Am ceva de completat, daca nu e cu suparare....:Unii cred ca Barbu Craiovescu, calugarit Pahomie, ar fi zidit numai o bisericuta de lemn, in apropiere de Izvorul Frumos, iar Sfantul Constantin Brancoveanu ar fi zidit actuala biserica din piatra, de sub peretele de stanca. Pentru intarirea acestei ipoteze nu exista insa documente sau dovezi istorice.

Stiu ca ai fost si la Cozia draga vecina....asa ca mai asteptam povesti....
    Te tzuc cu drag !

7. Sidonia,cand am fost la Iezer Ighiel deja fusesem la Schit,deci aveam experienta ..............hahaha.
    Cum sa fie cu suparare vecinico?.......chiar ma bucura interventia ta.....ai perfecta dreptate ,sunt mai multe ipoteze ...........si mi-ai dat o idee.............am atasat sus un link pentru cei care vor sa citeasca pentru a se documenta.
    Te pup si multumesc de vizita!

• Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes