Manastirea Turnu

Pe caldurile care au fost luna trecuta cel mai bine e sa evadezi......................o iesire pe Valea Oltului am zis ca este mai mult decat binevenita ....................si sa stii ca a fost minunat de bine.
A fost plimbarea fetelor...................am strigat catalogul si au raspuns prezent- mama,prietena ei Nuti si sotia varului meu,Viorica.
Am plecat dis-de dimineata.................drumul tare bun ,adica nu aglomerat.......este adevarat era o zi in cursul saptamanii.

Pe drum am oprit ,am mancat cate un sandwich, am baut o cafea.
Prima vizita a fost la Manastirea Cozia dar deja am facut cu ceva vreme in urma o postare referitoare la manastire asa ca nu ma voi repeta............las link-ul pentru cei care nu m-au vizitat la aceasta postare..............http://mmihalache.blogspot.ro/2011/08/manastirea-cozia.html
Daca la Manastirea Cozia mai fusesem, ei bine la Manastirea Turnu nu am fost niciodata cu toate ca am trecut de multe ori prin apropiere.Ce pot sa va spun este ca mi-a placut tare mult.
Manastirea Turnu se afla la circa 2 km de Manastirea Cozia,pe malulu stang al Oltului,la poalele muntelui Cozia...............pentru a ajunge la Manastire ,din Calimanesti se trece digul care uneste cele doua maluri ale Oltului.
Denumirea manastirii vine de la un turn aflat pe stanca  "Piscul lui Teofil" Initial i s-a zis   "Schitul de dupa turn" apoi "Schitul Turnu" iar in cele din urma "Manastirea Turnu."
La Turnu se afla singura biserica ortodoxa din tara construita la etaj.
Manastire Turnu are  hramul "Schimbarea la fata".
Manastirea  a fost sfintita la data de 4 septembrie 1901, cand Schitul Turnu este ridicat la rangul de manastire canonica.
Prin secolele al 15-lea si al 16 -lea  se retrag de la Manastirea Cozia cativa calugari aici unde acuma se afla Manastirea Turnu.Acesti calugari se adapostesc in colibe si case de lemn si traiesc in mare saracie.Dintre sihastrii retrasi aici cei mai renumiti au fost pustnicii Daniil si Misail, ale caror chilii sapate in stanca se pot vadea si astazi.
Pe la jumatatrea secolului al 16-lea cand aici s-au adunat din ce in ce mai multi sihastri, ieroschimonahul Misail a ridicat aici o mica biserica de lemn cu hramul "Intrarea in Biserica a Maicii Domnului" intemeind astfel "Schitul Turnu".
In anul 1676 dupa ce egumenul cozian Varlaam a fost numit episcop al Ramnicului soarta pustnicilor de aici s-a schimbat.Ajungand mai apoi mitropolitul Tarii Romanesti acesta construieste in locul  bisericii din lemn o bisericuta din piatra si caramida .Sub aceasta bisericuta sunt depuse moastele cuviosilor Daniil si Misail.
Asezamantul a fost o copie a manastirii Cozia-Veche.

Intre anii 1893 si 1901, episcopul Argesului, Gherasim Timus a  decis  constructia unei resedinte de vara care sa cuprinda o biserica precum si camere de locuit.
Proiectul a fost executat de un arhitect polonez  pe nume Anton Grigorevici Lapinski,stabilit in Romania astfel incat  stilul bisericii  este  putin diferit de cel al bisericilor romanesti.
In anul 1932,in noaptea de 6 spre 7 februarie un incendiu izbucnit de la soba mistuie cinci corpuri de case cu 26 de camere, clopotnita, turla bisericii  mici,2 soproane , icoane, candele, pictura interioara fiind afectata si ea.

In anul 1961, in urma unui decret, manastirea este desfiintata si transformata in Casa de odihna
pentru personalul Episcopiei Ramnicului si Argesului.
Si a ramas asa pana in anul  1975,
cand a fost numit ca superior ieromonahul Teoctist Dobrin.
Astfel, Turnu devine schit in subordinea Coziei.

Din anul 1982, la Turnu incepe o viata monahala noua. In acelasi an s-a amenajat
primul drum de acces, prin construirea podului de peste Olt, la Lotrisor.
Cea mai mare realizare insa a fost in anul 1988 cand schitul a fost readus la statutul de manastire.

CHILIILE DIN STANCA.
    Chiliile din stanca sunt de marimea unei camere, iar astazi acestea adapostesc in ele  icoane si lumanari.

Am plecat de la Turnu cu bucurie si liniste in suflet.
Pentru ca ne luasem de acasa merinde in traista..........hahaha...............cautam un loc unde sa ne asezam si sa mancam.Iau hotararea de a merge spre Brezoi si acolo sa ne asezam undeva la umbra si racoare si sa mancam.Zis si facut!
La intoarcere drumul a fost la fel de liber ca si dimineata.
Celor care calatoresc le recomand sa viziteze fara ezitare aceasta manastire.Merita!