Ciorba cu afumătura și zdrențe de ou

Aceasta ciorba o "confecționez"  în general iarna, se potrivește de minune cu vremea de afara. Dar asta nu înseamnă că o preparam numai iarna ❄. Nuuuu, nicidecum! Când ai pofta, întra în bucătărie și dacă ai ingredientele necesare, ce mai stai?... la treaba! 

Eu am avut niște coaste afumate pline cu carne și tare, tare gustoase. 

Pentru acrit am avut borș dar merge la fel de bine acrita și cu zeama de lămâie dar cel mai bine și mai bine se "pupa" cu zeama de varza. 

Înainte de a pune borșul în ciorba îl fierbem separat circa 10 min. 

Cantitatea de borș folosita este în funcție de cât de acra dorim sa fie ciorba,de gustul fiecăruia în parte, deci. 

Sucul de roșii a fost din producția proprie, unul gros și tare aromat. 

Ingrediente

1-1,2 kg coaste afumate de porc

1 buc pastarnac

1/4 telina

2 morcovi

1 ardei gras

o mana fasole verde

2 - 3 foi de dafin

câteva boabe de piper

3 oua 🥚 

1 l bors

200 ml suc de rosii

câteva fire de frunze de telina

sare

piper

Mod de preparare 

Coastele le portionam bucăți potrivite. Le punem într o oala cu un praf de sare, le acoperim cu apa și le dam la foc. Lăsăm sa dea în câteva clocote, spumam  și apoi aruncam apa. Spălăm carnea și o punem din nou în apa(apa trebuie sa acopere carnea) adăugând de aceasta data, câteva foi de dafin și câteva boabe de piper. Condimentam cu sare și piper. 

Lăsăm la foc domol sa fiarbă circa 1-1,30min.(depinde de carne). 

Din când în când spumam și dacă este cazul mai adaugam apa. 

In timp ce carnea fierbe, ne ocupam de legume. Pastarnac ul, telina, morcovul🥕 și ardeiul gras le curatam, le spălăm și le tăiem cubulețe. 

Fasole verde am avut la congelator asa ca am luat o mana sănătoasă din punga și am pus în ciorba. 

*Fasolea înainte de congelare a fost fiarta circa 10 - 15min.

Când coastele sunt bine gătite, intra ușor furculița în ele, am adăugat în oala, legumele(mai puțin fasolea). După circa 10 min. adaugam și fasolea. După alte 10 min. adaugam sucul de roșii și borșul (pe care l am fiert separat) . 

Potrivim de sare și piper proaspat macinate. 

Lăsăm sa dea în câteva clocote, adaugam frunzele de telina tăiate mărunt, ouăle bătute bine și apoi tragem oala de pe foc. 

Sa fie fierbinte, sa fie un ardei iute și niște pâine calda și...Pofta buna, va doresc! 



 Pofta buna! 



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes