Tarta cu ton si oua

Deci......si chiar daca incep cu  deci sa nu credeti ca incep cu sfarsitul....hihihi.

Si, deci.....am fost provocata sa particip la ‪#‎ProvocareaSunFood  lansata de SunFood Fructe Si Legume ,invitatia fiind facuta de buna mea prietena si "vecinica" Sidonia Toncean.
Si fara sa ezit am ridicat doua degete in sus si am raspuns prezent la invitatie.
S.a alaturat noua Vicky Victoria Gabriela......am fost tare incantata.....te salut ,Vicky!
Cu siguranta(mi.am zis)o sa facem o echipa super-buna.
M.am gandit imediat la ce am sa prepar si anume o tarta cu ton si oua .Stiut fiind ca imi place pestele nu mi.a fost greu sa fac alegerea.Si pentru ca aveam ramase oua de la Paste m.am gandit sa le reciclez......hihihi.Si uite asa, am demarat in tromba....hahaha.
Si nu trec mai departe pana nu va spun ce au "confectionat" dragele mele partenere.
Sidonia a preparat o apetisanta budinca de paine cu unt,oua si ananas http://sidyskitchen.blogspot.ro/2015/04/bread-and-butter-pudding-budinca-de.html iar Vicky niste delicioase cosulete aperitiv din bacon cu salata de fasole alba si maioneza https://vickysrecipes.wordpress.com/2015/04/18/cosulete-aperitiv-din-bacon-cu-salata-de-fasole-alba-si-maioneza/
Deci.....si acuma sa dau startul provocarii!
Deci.....facut aprovizionare cu cele necesare"confectionarii"tartei si apoi trecut la bucatareala.
Tin sa mentionez ca este un preparat usor de confectionat,cu un gust deosebit(eu l.am mai confectionat dar fara oua) care poate fi ales ca aperitiv atat pentru cei ai casei dar si pentru musafiri.

Ingrediente
600 g ton in ulei
150 g faina
6 oua
200 ml lapte
150 g porumb din conserva
150 g cascaval ras
5 oua fierte
1 plic praf de copt
zeama de la o jumatate de lamaie 
sare
piper
Mai avem nevoie
2 oua
50 g cascaval ras
cateva fire de patrunjel verde
sare


Mod de preparare
Punem tonul intr-un bol,cu tot cu uleiul din conserva.
Adaugam treptat faina, in paralel cu laptele.
In loc de faina se poate folosi amidon de porumb,dar eu nu am avut in casa .
Incorporam,rand pe rand ,ouale si amestecam cu o lingura de lemn pentru o buna omogenizare.
Adaugam boabele de porumb ,scurse de apa si apoi cascavalul ras.
Stingem praful de copt in zeama de lamaie si apoi il adaugam in compozitie.
Condimentam dupa gust cu sare si piper proaspat macinat.
Amestecam.
Tapetam o forma(eu am folosit o forma 30/20 cm) cu faina si o imbracam in hartie de copt.
Turnam jumatate din compozitie dupa care asezam ouale fierte pe mijlocul formei,pe lungime.
Acoperim cu cealalta jumatate de compozitie.
Batem cele doua oua  cu un praf de sare si adaugam cascavalul.
Amestecam dupa care turnam peste tarta.
Presaram patrunjel verde taiat marunt.
Preincalzim cuptorul.
Dam la cuptor ,la 180 grade,timp de aproximativ 50 min.
Lasam la racit in tava.
Apoi feliem.

Va doresc pofta buna!
Si la final trebuie sa va spun ce am patit.....eram gata cu totul ,inclusiv cu pozele(hahaha....asa credeam eu)cand mi.am dat seama ca nu am poza cu ingredientul de baza si preparatul final.Va imaginati cred ce reactie am avut,da?
Va pup si sunt nerabdatoare sa aud verdictul vostru....sper sa va placa!



14 comentarii:

  1. Arata fabulos si cred ca este tare bun. O idee minunata pentru aperitiv, pe care o voi prelua si eu, mai ales ca in familie suntem mari amatori de ton. Felicitari, Medi! PS: Cum procedez sa-ti urmaresc blogul? Oricum, ma bucur ca l-am descoperi, chiar daca abia acum (mea culpa)...Mai bine mai tarziu, decat niciodata, nu? Fiindca nu ma descurc cum sa te urmaresc, deocamdata, am sa te trec in Blogroll-ul meu. Ai retete minunate, iar cele cu peste m-au lasat cu gura cascata! Felicitari pentru tot ce ai facut tu aici si mult succes in continuare! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place ,Victoria si iti recomand sa o testezi.
      Ma bucur deasemenea ca iti plac si celelalte retete ale mele.Noi suntem fani peste asa ca o data pe saptamana ,cel putin, avem masa de peste.
      In josul paginii mele sta scris'incsrie.te pe acest site".....accesezi rubrica si te poti inscrie sa.mi urmaresti blogul.
      Felicitari pentru reusita echipei noaste la concurs!
      Pupici si o zi buna!

      Ștergere
    2. Ma bucur ca iti place ,Victoria si iti recomand sa o testezi.
      Ma bucur deasemenea ca iti plac si celelalte retete ale mele.Noi suntem fani peste asa ca o data pe saptamana ,cel putin, avem masa de peste.
      In josul paginii mele sta scris'incsrie.te pe acest site".....accesezi rubrica si te poti inscrie sa.mi urmaresti blogul.
      Felicitari pentru reusita echipei noaste la concurs!
      Pupici si o zi buna!

      Ștergere
  2. Fii sigura ca are sa-mi placa chiar si mie !
    Dupa cum ne-ai descris-o trebuie sa fie exceenta !
    Mamaaaaaa....ce echipa tare avem ! Cea mai buna , nu ???Oare ne-au murit laudatorii ?
    Te tzuc cu drag Medi !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sidonia, s.a dovedit ca suntem o echipa buna,da?
      Felicitari,noua!

      Ștergere
    2. Sidonia, s.a dovedit ca suntem o echipa buna,da?
      Felicitari,noua!

      Ștergere
  3. Ce idee faina!! As cam vrea si eu o portie..

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes