Plăcintă cu mere insiropata

E toamna iar!

Și dacă e toamna e și plăcintă cu mere! Cu mere parfumate, dulci, cu un gust divin... mere din gradina noastră!


A fost un an bogat în mere.Avem un singur mar, a fost plin, suficient cât sa facem plăcinte, câteva borcane cu mere rase pentru iarna, câteva borcane de compot , dar nu am uitat nici prietenii, vecinii, rudele. A avut pentru toate și pentru  toți!

Intotdeauna am în congelator un pachet cu foi pentru plăcintă, de rezerva, pentru când ai pofta de o plăcintă dar mai ai și alte treburi de făcut sau ești obosita sau se anunță că îți vin niște musafiri sau, pur și simplu, nu ai chef sa stai prea mult în bucătărie. 

Si acum hai cu plăcintă!

Ingrediente

1 pachet (400g)foi de placinta

1,5 kg mere curățate și rase

1 linguriță rasa scortisoara

1 pliculeț zahar vanilat

zeama de la o lămâie 

*Nu am folosit zahar pentru ca merele au fost foarte dulci. 


Mai avem nevoie

faina pentru pudrat tava

ulei sau unt topit și răcit pentru uns tava și uns foile

zahar pudra pentru pudrat placinta(după preferințe) 

Pentru sirop

1 lingura rasa zahar

250 ml apa

o fiola esență de vanilie


Mod de preparare

Decongelam foile de plăcintă.

Le punem între 2 șervete de bucătărie stropite cu apa pentru a evita uscarea foilor. 

Ne ocupam de compozitie:

Eu nu îndepărtez coaja. Asa ca merele ca atare le dam prin răzătoare. 

Stoarcem bine merele răzuite și le stropim cu zeama de lămâie.

Le amestecam cu scorțișoară și zaharul vanilat  și le dam la foc. Le ținem pana când acestea se înmoaie, după care tragem cratiță de pe foc si lăsăm sa se răcorească. 

Luam o tava pe care o ungem cu puțin ulei și o tapetam cu faina.

În pachetul cu foi am găsit 15 buc. pe care le am împărți în 3. 

Punem în tava primele 5 foi pe care le am uns (una câte una) cu ulei(în cazul meu)sau unt topit și răcit.

Împărțim(ochiometric) compoziția de mere calite în 2 porții.

Punem prima porție din compoziție peste primele foi și nivelam.

Urmatoarele 5 foi le ungem, rand pe rand, și pe acestea cu ulei și apoi le așezăm  peste primul nivel de mere. 

Urmează sa punem cealaltă compozitie de mere, după care nivelam.Asezam ultimele foi de plăcintă, unse cu ulei. 

Prepararea siropului. 

Punem la foc apa și zaharul, lăsând pana la dizolvarea acestuia. Tragem vasul în care am făcut siropul și il lăsăm sa se răcorească, după care adăugăm esență de vanilia. 

Turnam siropul peste plăcintă. 

Cu un cuțit ascuțit portionam plăcintă. 

Dam plăcintă la cuptor, la 180 și lăsăm circa 20 min. 

Cand plăcintă e bine făcută și frumos rumenita, scoatem tava din cuptor. 


Pudram plăcinta sau nu(după preferințe! 


Pofta bună! 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes