Ciorba de perisoare

Aceasta ciorba este in topul preferintelor mele.Si cu toate astea o "confectionez" destul de rar.Si asta stiti de ce? Simplu! Pentru ca nu-mi place procesul care implica tocarea cărnii (chiar dacă folosesc mașina electrica) ......monteaza masina, toaca, demonteaza masina,spala masina.....ei bine nu stiu de ce dar nu-mi place, sa fie clar😂Iar  carne tocata de la magazin nu cumpar chiar dacă o toaca în fata mea... NU, NU, NU!!! 

Eu mai întâi fasonez carnea(îndepărtez pielita, grăsimea nedorita, tendoanele). Apoi o spăl, o las la scurs și apoi... la tocat cu ea! 
Pentru un gust deosebit adaugam în ciorba și ceva oase. Dacă acestea au  cartilaj și ceva carnita pe ele este și mai bine. Nu multe, doar pentru gust! 
Cantitatea borșul cu care acrim ciorba este în funcție de cât de acra o  dorim,de gustul fiecăruia în parte, motiv pentru care nu am trecut o în lista de ingrediente. 
E de preferat ca să trecem carnea de 2 ori prin mașina de tocat pentru a obține o pasta fina. 
Ingrediente
Pentru perisoare
500 g carne de porc(eu am folosit pulpă) 
2 linguri cu orez bob rotund
1 ceapa
1 ou
o legatura patrunjel
1 lingura ulei 
sare
piper
Mai avem nevoie de
2 oase garf(sau orice alt os) 
bors
1 morcov
1 pastarnac
1 ceapa
1/4 telina
1 ardei gras
frunze de telina
sare
piper
Mod de preparare 
Punem oasele la fiert în apa cu sare. 
Lăsăm sa dea în câteva clocote după care aruncam apa, spălăm oasele și le punem iar la fiert. 
Spumam. 
Lăsăm la fiert circa 20 min. 
Între acest timp ne ocupam de perișoare. 
Dam carnea prin masina de tocat si impreuna cu ea ceapa si patrunjelul.
Alegem orezul, il spălăm și îl scurgem.Stiu, multe gospodine spun ca orezul nu trebuie spălat, deci sa l adaugam asa cum este, nu umed. Dar eu nu și nu😂... asa am procedat întotdeauna, asa fac incontinuare! 
In compozitia de carne adaugam orezul, oul și uleiul. 
Condimentam cu sare si piper după gust. 
Amestecam bine pentru o buna omogenizare.
Umezim cu apa, palma, si formam perisoarele.
Adăugăm putina apa rece(pentru a încetini procesul de fierbere) în supa în care fierb oasele și adăugăm, una câte una, perișoarele. 
Lăsăm la gătit și dacă este nevoie spumam.
Ne ocupam de legume. 
Spălăm, curatam și tăiem legumele. Morcovul🥕 îl tăiem rondele, pastarnacul, telina și ardeiul gras le tăiem cubulețe iar ceapa o tăiem mărunt. 
Adaugam legumele. 
Lasam la gătit. 
Saram si piperam ciorba.
*Fierbem separat borsul .
Când totul este fiert adaugam sucul de roșii, borșul și frunzele de telina tăiate marunt(eu am avut puse la congelator). 
Mai ținem circa 10 min după care tragem de pe foc. 
Calda, cu un colt de pâine de abia scoasa din cuptor și acompaniata de un ardei iute este mai mult decât delicioasa! 
Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes