Pizza romaneasca

Va mai aduceți aminte de pizza "confecționată" în casa, în vremurile comuniste? Cea cu blat de 2 degete și umpluta cu tot ce aveam prin frigider?... Da, da despre ea este vorba. 

Aaa... și mai făceam și pizza cu blat de pâine. Cu siguranță și voi va amintiți. 

Nu aveam tava rotunda,asa  cum se obișnuiește sa se facă pizza, și o făceam in tava de la aragaz, o știți voi... aia neagra cu gaurele pe laterale în care făceam friptura, plăcinte etcetc. 

 Aceasta pizza românească sau "comunista"... hihihi, cum am numit o, seamănă oarecum  cu pizza siciliana. 

Ingrediente

Pentru aluat

500 g faina

300 ml apa

50 ml ulei 

20 g drojdie proaspata 

1 linguriță sare

1 linguriță zahar

Mod de preparare

Încălzim apa. 

*Aceasta trebuie sa fie călduta, nu fiarta! 

Adăugăm în apa drojdia fărâmițata cu ajutorul degetelor și apoi rand pe rand  zaharul, uleiul, sarea. Amestecam folosind un tel sub forma de para. 

Începem sa adaugam faina(în ploaie) și când aluatul începe sa prindă consistenta începem sa frământăm pana când acesta nu se mai lipește de mâini. 

Lăsăm aluatul la cald, acoperind vasul  cu un șervet de bucătărie din bumbac, la dospit, pentru circa 50 min. 

Când aluatul a dospit, îl scoatem pe blatul de lucru infainat. 
Tăiem o bucata de hartie de copt de dimensiunea tăvii în care urmează sa gătim pizza. 
Pudram foaia de copt cu faina și punem aluatul pe ea. Cu ajutorul sucitorului întindem aluatul pe suprafața hârtiei de copt și apoi transferam direct în tava. 
Picuram câteva picături de ulei și le întindem pe toată suprafață aluatului cu o pensula. 
Ungem aluatul cu sosul de roșii preparat mai jos. 


Deasupra sosului de rosii punem sunca, baconul, ardeiul gras, cașcavalul. Hai, ca sunt suficiente mi am zis, a mai rămas câte ceva prin frigider.. hihihi. 
Voi puteți folosi ce aveți, ce doriți, ce va place,cat doriți. 
Am bătut ușor, cu o furculița, oul și apoi l am adăugat, în fir subțire, peste topping. 
Dam la cuptor, la temperatura mare(200 grade), și ținem circa 15-20 min. 
Pizza rezultata este una cu blat pufos, moale și înalt. 
Sa nu va așteptați sa se topească cașcavalul.Daca dorim acest lucru trebuie sa folosim mozzarella. 


Am servit, cum altfel decât cu ketchup. 
Concluzie:deci, asta i pizza de pe vremuri care nu are nimic în comun cu adevărată pizza, cea italieneasca. 
Aaa... era sa uit deși e foarte important😂. Când am mâncat pentru prima data pizza, adevărată pizza (bineînțeles ca asta s a întâmplat după Revoluție) ce credeți?... nu mi a plăcut!!! Pai cum sa mi placa?... eu eram obișnuită cu totul și cu totul  altceva.Dar între timp, multe s au schimbat iar gusturile mult s au schimbat. Și de câte ori ajung în Italia, de abia aștept sa mănânc o pizza adevărată. 
Aceasta pizza pe care am făcut o zilele trecute a fost la cerere. Mama zice... mai, mama nu mai faci și tu o pizza din aia cu blat pufos și înalt, ca pe vremuri? Și normal ca m am conformat. La final mi a zis... a fost bună, gustoasa dar prea multa pâine... hahaha. 

Pentru topping

sunca

bacon crud uscat afumat

ardei gras rosu

cascaval ușor afumat

1 ou

Pentru sosul de rosii

3-4 linguri pasta de rosii

3-4 linguri cu apa

1 lingura ulei de masline

1 cățel usturoi

2 foi de dafin

sare grunjoasa

piper negru proaspăt macinat

1 linguriță oregano uscat

Într o craticioara încălzim  uleiul și adăugăm usturoiul tăiat felii subțiri. Când acesta se înmoaie și prinde o culoare gălbuie tragem craticioara de pe foc și îndepărtăm feliile de usturoi. 

Stingem cu pasta de roșii și condimentam cu sare grunjoasa și piper negru proaspăt măcinat, după gust. 

Adăugăm 3-4 linguri cu apa,câteva foi de dafin și dam la foc mic lasand pana ce sosul scade. Tragem de pe foc, scoatem foile de dafin și asezonam cu oregano uscat. 

Mmm... ce frumos miroase în bucătărie! 

*La acest sos se folosește busuiocul dar mie nu îmi place acesta asa ca l am înlocuit cu oregano, chiar dacă acestea nu au aceiași aroma. 


Pofta bună! 







0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes