Plăcintele sărate Tania

Rețeta pentru aceste plăcinte este de la prietena mea draga, Tania, motiv pentru care le am și botezat asa... cred ca v ați dat și voi seama înainte sa va spun eu.

Le am văzut la ea și mare pofta mi a făcut, intr o seara. Era prea târziu însă  sa ma apuc de ele, dar a doua zi dis de dimineață, m am trezit cu gândul la ele și am trecut la confecționat.
Ingrediente
Pentru aluat
500 g faina
1 linguriță zahar
1 linguriță sare
1 ou
25 g drojdie proaspătă
30 g unt topit
apa călduță pentru framantat
Pentru umplutura
250-300 g brânză sarata(fiecare ce prefera) - eu am folosit brânză de vaca
câteva fire de cozi de ceapa verde
Mai avem nevoie
lapte pentru uns placintelele
mărar uscat pentru presărat pe placintele
Mod de preparare
Cernem faina.
În mijlocul acesteia face o adancitura și punem drojdia sfaramitata pe care o amestecam cu zaharul. Adăugăm 2-3 linguri de apa călduță.
Lăsăm la crescut maiaua(circa15min)după care o amestecam cu faina.
Incorporam oul bătut și sarea.
Adăugăm puțin câte puțin apa călduță pana obținem un aluat care nu se lipește de mâini, un aluat elastic.
La final adăugăm untul moale și frământăm pana când acesta este incorporat în aluat. 
Acoperim aluatul cu un prosop de bucătărie și lăsăm la cald, la dospit, pana când acesta își dublează volumul. 

În timp ce aluatul sta la dospit noi ne ocupam de umplutura. 
Radem brânză și o amestecam cu frunzele verzi de ceapa tăiate mărunt. 
După ce aluatul și a dublat volumul îl punem pe masa infainata și îl împărțim în 6 bucăți. 

Întindem cu sucitorul fiecare bucata în parte într o foaie subțire. 
Împărțim umplutura(ochiometric am făcut eu) în 6 părți și așezăm câte o porție pe fiecare bucata de aluat în parte. 
Impaturim fiecare porție de aluat ca pe un plic. 
Le ungem cu lapte și le presarăm cu mărar uscat. 

Le așezăm într o tava pe care o captusim cu hârtie de copt și dam la cuptor. 
Ținem pana când placintelele sunt bine făcute și frumos rumenite. 


Pofta bună! 





1 comentarii:

  1. Vai Medi, le am descoperit in ceas de seara, Doamne ce poftă mi ai starnit. Sa va fie de bine! 😘

    RăspundețiȘtergere

 
  • Cu Medi in bucatarie © 2012 | Designed by Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes